מאפייה סודית עם קרואסון לתפארת ועוד דברים שעשו לנו את השבוע

מדופף לתפארת. הקרואסון של לחם טנא. צילום: מרב סריג
מדופף לתפארת. הקרואסון של לחם טנא. צילום: מרב סריג

סקונז שוקולד-אספרסו מושלמים, מנת הדג הכי כיפית שפגשנו, משלוח אסייתי מפנק ועוד - המלצות השבוע שלנו

12 באוגוסט 2019

סקונז אספרסו ושוקולד במאפיית לחם טנא

בחורשה קסומה בקיבוץ גשר הזיו – איי שם בגליל המערבי, צפונית לנהריה – מסתתרת אחת המאפיות הטובות בארץ שאתם לא מכירים. האופה המוכשר דוד אמזל מכין בה מדי בוקר שלל לחמי מחמצת ולחמים מקמחי מורשת בעבודת יד, בצד מאפים מתוקים (דייניש שקדים/ קרם פטיסייר/ פירות יער, סטיקי באן ועוד) ומלוחים (בריוש אנטיפסטי, בורקסים שונים) מצוינים. התמכרתי קשות לקרואסון החמאה המדופף למופת, לבורקס פטה מנגולד הנימוח, לבגט המתפצח – ובסוף השבוע האחרון גם לסקונס אספרסו שוקולד, שבדיוק יצאו מהתנור ולא יכולתי להגיד להם לא. ויש גם כריכים וקפה טוב ומלא צל.
[מרב סריג, עורת ראשית]
לחם טנא – כל הפרטים

מושלמים סקונס אספרסו ושוקולד בלחם טנא. צילום: מרב סריג
מושלמים סקונס אספרסו ושוקולד בלחם טנא. צילום: מרב סריג

מושט שלם מטוגן

הקיץ הוא אמנם לא עונת הדגה, אך במקומות מסוימים עדיין אפשר להנות מדגים טובים ואלכוהול צונן לצדם. כזאת היא אייבי, מסעדת הדגים מקבוצת הדוק והאחים. מאילוצי העונה, מנות שונות כמו צלחת השרקוטרי המפורסמת נעדרות מהתפריט, אבל המקום הוא בהחלט ספוט מנצח לשישי בצהריים חמים. אחת המנות המענגות היא מושט שלם מטוגן; הוא מצופה בשכבה קריספית במיוחד, ככל הנראה בלילה של קמח תירס עבה, נכנס לטיגון עמוק ומוגש לוהט בשלמותו ובמידת עשייה מושלמת לצד שני רטבים ממכרים: האחד הוא מיונז פיקנטי עם פלפלים מותססים במקום (שמישהו יעלים בבקשה את הגרסה עם הצ'ילי המתוק המתועש) והשני הוא גארום, רוטב דגים מותססים קשוח ומעולה. אוכלים כמובן עם הידיים ונהנים מהמוסיקה של הדי.ג'יי המתחלף מדי שבוע.
[מתן שופן, עורך משנה]
אייבי – כל הפרטים

אוכלים עם הידיים מושט שלם מטוגן באייבי. צילום: מתן שופן
אוכלים עם הידיים מושט שלם מטוגן באייבי. צילום: מתן שופן

צ'יבורקי בוויקינג

מסעדות רוסיות מוצלחות בישראל אפשר לספור על יד אחת. אחת המצטיינות שבהן היא ויקינג – מסעדה שמצליחה לשמור מזה שנים על סנדרט גבוה של מנות מהמטבח הרוסי, וצולפת בדיוק רב בתחומי הבצקים בשילוב בשר. מצטיינת במיוחד בז'אנר היא מנת הצ'יבורקי, הנפוצה מאוד באזור מרכז אסיה. מדובר בסהרון בצק ענק מטוגן לשלמות שסימן ההיכר שלו הוא בועות קטנות וסקסיות הנוצרות במהלך הטיגון בבצק הפריך. מבחוץ הוא קריספי ללא טיפת שומן עודף ומבפנים ממולא בבשר טחון ובצל, שצריך להזהר כשלוקחים ממנו ביס – גם כי הוא רותח וגם כי נוזלי השומן הרותחים עלולים לזלוג החוצה וחבל על כל טיפה מהזהב הטהור הזה.
[גרדה גלזר, עורכת משנה]
ויקינג – כל הפרטים

זהב טהור צ'יבורקי בויקינג. צילום: גרדה גלזר
זהב טהור צ'יבורקי בויקינג. צילום: גרדה גלזר

ראמן טאן טאן בדיסקו טוקיו

נכון, קיץ וחם ולח עכשיו ולמי יש כוח לאכול ראמן, אבל כשאתם במשרד ממוזג היטב, משלוח של ראמן נשמע כמו רעיון טוב לפעמים. הראמן של דיסקו טוקיו אמנם לא מגיע עם ציר ואטריות בנפרד (כפי שנהוג לעשות כדי שהם לא יתרככו), אבל איכשהו האטריות הצליחו לשמור על מרקם נגיס. הציר מצליח להיות גם עשיר ומלא בטעם וגם קליל וחרפרף, ולחגיגה מצטרפים גם באק צ'וי פריך, ביצה קשה והמון בשר טחון מתובל בתבלינים קוריאנים – ארוחת צהריים משרדית מושלמת. רק שימו לב שהראמן הזה כרגע נמצא רק בתפריט הצהריים של דיסקו טוקיו. והערה אחת קטנה למסעדה: תהיו חמודים ותנו לנו להזמין בצהריים את העסקית שכוללת ראשונה ולא רק עיקרית. זה באמת יהיה מושלם.
[גיל גוטקין, עורך המסעדות]
דיסקו טוקיו – כל הפרטים

גם בקיץ ראמן טאן טאן בדיסקו טוקיו. צילום: גיל גוטקין
גם בקיץ ראמן טאן טאן בדיסקו טוקיו. צילום: גיל גוטקין

כיסוני קוטאב של רותם ליברזון

הקוטאב הם כיסני בצק יוגורט פרסיים רכים ותפוחים, מטוגנים בשמן עמוק שבלבם טמונה מחית פיסטוקים מתוקה מתובלת בהל. הם קינוח עדין ונפלא ומושלמים עם קפה. אף מקום בארץ לא מגיש אותם כרגע אז לצערנו אין לנו לאן לשלוח אותכם לטרוף, אבל אם תחכו עוד קצת תמצאו מתכון בגיליון ספטמבר שלנו – בכתבת מתוקי החגים שצילמנו בשבוע שעבר עם רותם ליברזון הכל כך כל כך מוכשרת, ותוכלו להכין אותם בעצמכם – לא תאמינו כמה הם פשוטים להכנה.
[יונית נפתלי קו-אל, עורכת משנה]

חכו לגליון הקרוב כיסוני קוטאב של רותם ליברזון. צילום: אנטולי מיכאלו
חכו לגליון הקרוב כיסוני קוטאב של רותם ליברזון. צילום: אנטולי מיכאלו