מתכון

מגדל נשיקות וקרם

ביום ההרכבה היינו מכינות יחד קרם חמאה (היא הכינה ואני ליקקתי את המקצפים), ואז מדביקות את הנשיקות זו לזו

1,891 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2016
מגדל נשיקות וקרם. צילום: דניה ויינר | סגנון: רותם ניר
מגדל נשיקות וקרם. צילום: דניה ויינר | סגנון: רותם ניר

"כשהייתי ילדה ברוסיה, סבתא שלי גרה איתנו. לכל יום הולדת היא הכינה מגדל נשיקות. במשך כמה ימים היא הכינה ה-מון נשיקות מרנג קטנות. ביום ההרכבה היינו מכינות יחד קרם חמאה (היא הכינה ואני ליקקתי את המקצפים), ואז מדביקות את הנשיקות זו לזו בעזרת הקרם ובונות קומה אחר קומה במגדל. מדי פעם טיילנו עם הקונסטרוקציה למקרר ובדקנו, אם כבר הגענו לגובה המדף הכי גבוה. העוגה היתה מאופסנת במקרר עד החגיגה, ואני תמיד גנבתי נשיקה בלי שאף אחד ישים לב. את המגדל הגשנו בזהירות לשולחן, וכל אחד לקח נשיקה, ניגב קצת קרם ואכל, וכך המגדל התחסל לאט לאט. בגיל 8 עליתי לארץ, והסבתא נשארה שם, ומאז אני מופקדת על הכנת המגדל בכל יום הולדת."

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לנשיקות:

לקרם:

אופן ההכנה

מכינים את הנשיקות:

1

מקציפים חלבונים ומוסיפים בהדרגה את הסוכר, עד לקבלת קצף יציב ומבריק. אם הכמות גדולה מדי בשביל המיקסר שלכם, אפשר לחלק את הכמויות ולהקציף בפעמיים נפרדות.

2

מחממים תנור ל-100 מעלות.

3

מעבירים את התערובת לשקית זילוף עם פייה חלקה או משוננת, ומזלפים נשיקות על תבנית מרופדת בנייר אפייה.

4

אופים כשעתיים עד לייבוש. הנשיקות מוכנות כשהן נפרדות בקלות מנייר האפייה. שומרים בכלי אטום בטמפ’ החדר עד להרכבה.

מכינים את הקרם:

5

טורפים בקערה 1/2 כוס חלב עם קורנפלור וחלמונים לתערובת אחידה ללא גושים.

6

שמים בסיר את יתרת החלב עם סוכר ומקל וניל ומביאים לסף רתיחה.

7

יוצקים שליש מהחלב לתערובת החלמונים בזרם דק תוך כדי טריפה מתמדת. מחזירים הכל לסיר וטורפים, עד שהתערובת מסמיכה ורק מתחילה לבעבע. מסירים מיד מהאש ומעבירים לקערת מיקסר עם וו גיטרה.

8

מפעילים את המיקסר על מהירות בינונית, עד שהקרם מתקרר מעט. מוסיפים חמאה בהדרגה ומעבדים, עד שהיא נבלעת בקרם לחלוטין. מכסים ומצננים במקרר.

מרכיבים ומגישים:

9

מניחים שכבה של נשיקות על צלחת הגשה. טובלים כל נשיקה בקרם ומניחים על שכבת הנשיקות הראשונה, כך שהקרם משמש בתור דבק בין נשיקה לנשיקה. כך ממשיכים ובונים מגדל נשיקות גבוה, ככל שמאפשר לכם המקרר. אפשר לבנות מגדל גבוה יותר מגובה המדף במקרר, אם מגישים מיד.