מתכון

מיני פחזניות קרמל

פחזניות עשויות מבצק רבוך, כלומר בצק מבושל. כאן מוצעות שתי דרכים להכנתו - האחת מסורתית והשנייה מודרנית

17,608 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
מיני פחזניות קרמל. צילום: עילית אזולאי
מיני פחזניות קרמל. צילום: עילית אזולאי

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לפחזניות:

לציפוי קרמל:

אופן ההכנה

מכינים את הפחזנית: הכנה מסורתית

1

מרתיחים חלב או מים עם שומן, סוכר ומלח. כשהתערובת אחידה ורותחת, מוסיפים את הקמח בבת אחת ומערבבים בעזרת כף עץ, עד שהבצק נפרד מדפנות הסיר. מורידים מהכיריים ומוסיפים את הביצים בהדרגה, עד שהן נבלעות באופן אחיד.

הכנה מודרנית:

2

מרתיחים חלב או מים עם שומן, סוכר ומלח. מעבירים לקערת המיקסר, מוסיפים את הקמח ומערבלים עם וו גיטרה כ-10 דקות, שבמהלכן התערובת מתאחדת ומצטננת. מוסיפים את הביצים בהדרגה תוך כדי ערבול עד להתגבשות.

3

מחממים תנור ל-200 מעלות, עדיף בטורבו.

4

מעבירים את התערובת לשק זילוף, משחררים אוויר מיותר ומתחילים לזלף את הפחזניות. מזלפים לגודל ביס. אופים את הפחזניות כ-25 דקות עד הזהבה. חשוב לא לפתוח בשלב זה את דלת התנור. מורידים את החום ל-180 מעלות, פותחים מעט את דלת התנור לשחרור האדים הכלואים ואופים 15-10 דקות נוספות. או עד שפחזנית, שתשמש כדוגמנית מבחן, תהיה פריכה מבחוץ אבל נימוחה בפנים. מצננים.

מכינים ציפוי קרמל:

5

מבשלים את חומרי הציפוי עד לקבלת צבע קרמלי עדין. מצננים כשתי דקות, ואז טובלים את כיפת הפחזנית ומניחים הפוך על נייר אפיה. עודפי הקרמל יוצרים כובע לכל פחזנית.

6

אם רוצים לקשט את הקרמל, מניחים עליו מיד אגוזים או שקדים קצוצים, קוקוס קלוי, פירות מסוכרים או סוכריות צבעוניות (מהר מהר, לפני שהקרמל מתקשה).