מתכון

מיסיסיפי מאד פאי

בגדול, מדובר בעוגת שוקולד עם מלית שוקולד ורוטב שוקולד

13,304 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2016
מיסיסיפי מאד פאי. צילום: בן יוסטר | סגנון: דלית רוסו
מיסיסיפי מאד פאי. צילום: בן יוסטר | סגנון: דלית רוסו

הפאי הזה (Mississippi Mud Pie) נקרא על שם גדות נהר המיסיסיפי, שהופכות בוציות במיוחד בסוף החורף. בגדול מדובר בעוגת שוקולד עם מלית שוקולד ורוטב שוקולד. עם נתוני פתיחה כאלה החלטתי ללכת על מפלצת השוקולד הכי מרשימה שיש לי בארסנל: בין שכבות של עוגת שוקולד רכה הטמנתי שכבות של מוס שוקולד מריר, מוס שוקולד חלב ומוס נוגט. עוד הפתעה שמחכה לכם בעוגה היא שכבות של מרנג קקאו, שאמנם לא רואים אותן אבל הן מוסיפות מרקם פריך. אני אופה את העוגות בתבניות אלומיניום חד-פעמיות בקוטר 16 ס"מ, כך שאין בעיה להכניס את כולן לתנור בשתי קומות. אל תשכחו לאפות בטורבו, כדי שכל העוגות ייאפו באופן אחיד.

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לעוגות:

למוס נוגט:

למוס שוקולד חלב:

למוס שוקולד מריר:

למרנג קקאו:

לציפוי שוקולד:

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-180 מעלות במצב טורבו ומשמנים 7 תבניות או רינגים.

מכינים את העוגות

2

ממיסים שוקולד במיקרוגל או על בן מארי. מצננים מעט, מוסיפים חלמונים ומערבבים לתערובת אחידה.

3

מקציפים חלבונים עם סוכר 5-4 דקות לקצף יציב אך לא יבש. מערבבים יחד את שתי התערובות (לא מקפלים) לקבלת תערובת אחידה ומחלקים אותה בין התבניות. אפשר לצקת את התערובת עם מצקת או עם מד ליטר (כ-140 גרם לכל תבנית) לגובה ½1 ס"מ.

4

מניחים את התבניות בתוך תבניות תנור או על רשתות התנור.

5

אופים 15 דקות עד שפני העוגות מתקשים ואפילו מתבקעים קלות. מצננים לחלוטין לפני שמחלצים את העוגות מהתבניות. אפשר לשמור אותן מכוסות עד שבוע מחוץ למקרר.

מכינים מוס נוגט:

6

מביאים חצי מכמות השמנת לסף רתיחה ויוצקים על שוקולד לבן ונוגט. מכסים וממתינים כמה דקות עד שהשוקולד יימס. מערבבים לקבלת קרם אחיד ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות.

7

מקציפים את הקרם הקר עם יתרת השמנת לקרם אחיד, מעבירים לשקית זילוף ושומרים במקרר עד הרכבת העוגה.

מכינים מוס שוקולד חלב:

8

מביאים חצי מכמות השמנת לסף רתיחה ויוצקים על שוקולד חלב. מכסים וממתינים כמה דקות להמסה. מערבבים לקבלת קרם אחיד ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות.

9

מקציפים את הקרם הקר עם יתרת השמנת לקרם אחיד, מעבירים לשקית זילוף ושומרים במקרר עד הרכבת העוגה.

מכינים מוס שוקולד מריר:

10

באותו אופן. את המוסים אפשר להכין מראש ולשמור עד יומיים-שלושה במקרר.

מכינים מרנג קקאו:

11

מחממים תנור ל-70 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

12

שמים חלבונים וסוכר בקערה חסינת חום. מניחים מעל סיר עם מים רותחים (בן מארי) וטורפים במטרפה ידנית 5-3 דקות על להבה בינונית עד שהסוכר נמס והתערובת חמימה.

13

מעבירים למיקסר ומקציפים עד שקערת המיקסר קרה למגע ומתקבל קצף יציב, קשה ומבריק.

14

מקפלים פנימה ובזהירות קקאו מנופה עד לקבלת תערובת אחידה ומשטחים בתבנית.

15

אופים-מייבשים 3 שעות עד שהמרנג נפרד בקלות מהנייר. שוברים לחתיכות גדולות וא-סימטריות ושומרים בכלי אטום מחוץ למקרר עד 10 ימים.

מכינים ציפוי שוקולד:

16

מביאים שמנת לסף רתיחה ויוצקים על השוקולד. מכסים את הקערה, ממתינים כמה דקות ומערבבים לקבלת קרם חלק. מקררים שעה לפני שמורחים על העוגה.

מרכיבים את העוגה ומגישים

17

מניחים עוגה על מגש, מזלפים עליה מוס שוקולד מריר ומניחים עליו שברי מרנג. מניחים עוגה נוספת, מזלפים עליה מוס שוקולד חלב ומניחים שברי מרנג. מניחים עוגה שלישית, מזלפים מוס נוגט ומניחים עליו שברי מרנג. ממשיכים לזלף שכבה נוספת של מוסים לסירוגין על העוגות ולהטמין בתוך כל שכבת מוס שברי מרנג (עד שהמרנג נגמר). מסיימים עם שכבת עוגה. מורחים על העוגה העליונה את הגנאש בעזרת פלטה ליצירת מראה לא אחיד.