מתכון

מתוק לשבת: קוגל אישי

מאפה פסטה מתוק וחם מנוקד בצימוקים ואגוזים בניחוח קינמון הוא פינוק אמיתי

31,853 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
מתוק לשבת: קוגל אישי. צילום: דניאל לילה
מתוק לשבת: קוגל אישי. צילום: דניאל לילה

מאפה פסטה מתוק וחם מנוקד בצימוקים ואגוזים בניחוח קינמון הוא פינוק אמיתי. החלק הכי טעים בקוגל, עליו רבים אצלנו במשפחה (ממש כמו על התחתית השרופה של האורז), הוא האטריות העליונות, שלא טבלו בנוזלים אלא התייבשו והשחימו לתענוג קריספי ומתוק. במשפחה שלנו קוראים לתופעה “לְעַכְבֵּר”, ואחותי דנה היא העכברונת הכי מסוכנת. איך שמסובבים את הראש, כל הקוגלים חפורים בחלקם העליון, וכמה סלסולי אטריות שנמשכו החוצה הם היחידים להעיד על הביזה.

הסוד להצלחת הקוגל הוא קודם כל הפסטה. חשוב לא לבשל את האטריות לגמרי, אלא עד השלב שהייתם אומרים לעצמכם – עוד 2 דקות זה מוכן. כל מה שנותר הוא לערבב את הפסטה עם שאר החומרים ולאפות. אפשר כמובן לאפות בתבנית משפחתית, אבל קוגל אישי (בתבנית מאפינס) הוא הרבה יותר אלגנטי ומעורר תיאבון. עכשיו רק נשאר להציב שומר על הקוגלים המוכנים. שבת שלום.

מתכון ל-16 קוגלים בתבנית שקעים בנפח 1/2 כוס או ל-8 יח’ בתבנית ג’מבו מאפינס (נפח כוס אחת)

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מבשלים פסטה עד שהיא כמעט מוכנה, קצת פחות מדרגת אל-דנטה (מפחיתים 2 דקות מהוראות היצרן). מסננים ומעבירים לקערה.

2

מוסיפים חמאה לפסטה הלוהטת ומערבבים עד שהיא נמסה.

3

מכניסים לקערה נפרדת שמנת, ביצים, סוכר, סוכר וניל וקינמון וטורפים לתערובת אחידה. יוצקים על הפסטה ומערבבים היטב לציפוי אחיד של האטריות. מוסיפים לתערובת צימוקים ואגוזים ומערבבים.

4

מחממים תנור ל-180 מעלות.

5

משמנים את תבניות השקעים בנדיבות בחמאה מומסת ומחלקים את התערובת בין השקעים – קודם כל את הפסטה (אפשר אפילו עם ייצור הכלאיים של כף-מזלג לפסטה) ואז את הנוזלים שנותרו בקערה. זה בסדר שהפסגה של כל ערמת פסטה לא טובלת ברוטב – זה החלק שיהפוך קריספי לאחר האפייה.

6

אופים 35-25 דקות (תלוי בגודל השקעים בתבנית), עד שהמאפים יציבים ושחומים והריח משגע אתכם.

7

מצננים 5 דקות ומחלצים מהתבנית. מגישים חם. מה שנשאר(?!) שומרים בכלי אטום במקרר ומחממים שוב לפני ההגשה – עדיף בטוסטר, אבל אפילו במיקרוגל זה בסדר.