מתכון

נתח קצבים עם פולנטה צלויה ורוטב עגבניות שרופות וחמאה

כשפורסים את הנתח בתום הצלייה, פורצים ממנו מיצים עזי טעם, שנספגים בבשרה הצהבהב של הפולנטה ונמהלים ברוטב

4,779 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2016
נתח קצבים עם פולנטה צלויה ורוטב עגבניות שרופות וחמאה. צילום: אילן נחום | סגנון: אוריה גבע
נתח קצבים עם פולנטה צלויה ורוטב עגבניות שרופות וחמאה. צילום: אילן נחום | סגנון: אוריה גבע

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לפולנטה:

לרוטב עגבניות:

אופן ההכנה

1

מרפדים תבנית שטוחה בגודל בינוני (בגודל של תבנית טוסטר-אובן לערך) בנייר אפייה.

מכינים את הפולנטה:

2

מחממים מים, חלב, חמאה ושום בסיר בינוני. מעט לפני הרתיחה מנמיכים את הלהבה לבינונית-נמוכה ומוסיפים קמח פולנטה בבת אחת. מערבבים במרץ 2 דקות ומסירים מהכיריים. אל תקלו ראש בערבוב – הוא מכריע לקבלת מרקם חלק ולא גושי.

3

יוצקים את הפולנטה החמה לתבנית ומשטחים למלבן בגובה 2 ס”מ. כשהתבנית מצטננת, מעבירים למקרר לשעה (עד שלב זה אפשר להכין עד יום מראש ולשמור במקרר). כשהפולנטה מתמצקת, מוציאים מהתבנית וחותכים ל-4 מלבנים שווים.

מכינים את הרוטב:

4

צולים עגבניות על גריל לוהט ושורפים מכל הכיוונים עד שהקליפה משחירה ומתבקעת. מניחים במסננת ותחתיה קערה ומועכים את העגבניות מעט בעזרת כף, כדי שכל הנוזלים יטפטפו לקערה.

5

מעבירים את נוזלי העגבנייה למחבת קטנה, מוסיפים עלי מרווה ומיץ לימון ומביאים לרתיחה. מורידים מייד מהכיריים ומוסיפים חמאה תוך כדי טריפה נמרצת. ממשיכים לטרוף כ-2 דקות עד שמתקבל רוטב ורדרד במרקם קטיפתי. מתבלים במלח ופלפל.

6

צולים את הבשר ומגישים: משמנים את נתח הקצבים בשמן זית ומתבלים בנדיבות במלח גס ופלפל שחור. צולים אותו מכל צידיו כ-15 דקות למידת עשייה מדיום-רייר. צולים גם את מלבני הפולנטה עד שמתקבלים גוון זהוב וסימני חריכה.

7

פורסים את הבשר לפרוסות ושומרים את הנוזלים שמשתחררים עם החיתוך. מסדרים את הפולנטה והבשר בצלחת הגשה ויוצקים מעל את נוזלי הצלייה ורוטב העגבניות.