מתכון

סינבונס-סבאייה או סינבאייה

המפגש בין הסבאייה לבצק הסינבונס (שבלולי שמרים וקינמון) הוליד מאפים רכים ועסיסיים, שנותרו כאלה גם למחרת

7,995 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2016
סינבונס. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר
סינבונס. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר

כולם מכירים את הלחוח ואת הג’חנון, רבים התוודעו לקובנה ולסאלוף, אבל האם שמעתם פעם על הסבאייה? קובי ומזל קהתי, דור שני ושלישי למאלפי בצק, מוציאים מהמחתרת את המאפה התימני הכי מסתורי וכנראה גם הכי טעים ומנחיתים אותו במילניום השלישי.
המפגש בין בצק הסבאייה לבצק העשיר של הסינבונס (שבלולים מתוקים של שמרים וקינמון) הוליד מאפים רכים ועסיסיים, שנותרו כאלה גם ביום שלמחרת. הפטנט הוא לאפות אותם בצפיפות בתוך תבנית, מה שמצמצם את החשיפה של שטח הפנים שלהם לאוויר החם שבתנור, וכך יש פחות סכנה שהם יתייבשו. אנחנו השתמשנו ב-2 תבניות בקוטר 22 ס”מ וגובה 5 ס”מ, אבל אפשר להשתמש בכל תבנית שיש לכם – העיקרון זהה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק:

לקימוח:

לשימון הקערה:

למתיחה:

למלית:

לציפוי:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק ומתפיחים פעם ראשונה:

1

מנפים קמח לקערת מיקסר, מוסיפים שמרים וסוכר ומערבבים לפיזור אחיד. מוסיפים ביצים וחלב ולשים עם וו לישה במהירות איטית כדקה עד שהקמח נאסף. מוסיפים מלח, מגבירים מעט את מהירות המיקסר ולשים 7 דקות עד שמתקבל בצק רך ודביק, שנפרד בקלות מדפנות הקערה.

2

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות ואוספים לכדור. משמנים את קערת המיקסר ומחזירים אליה את כדור הבצק. מגלגלים מעט את הבצק בקערה כדי שייעטף בשומן, עוטפים את הקערה בשקית גדולה ומתפיחים שעה-שעה וחצי להכפלת הנפח.

מותחים את הבצק, ממלאים ומתפיחים פעם שנייה:

3

חוצים את הבצק על משטח משומן ומרדדים כל חלק למלבן בגודל 30×40 ס”מ ועובי 1/2 ס”מ. מורחים כמחצית מכמות החמאה על כל מלבן בצק בעזרת הידיים ובטפיחות קלות.

4

מערבבים סוכר וקינמון בקערה ומפזרים כמחצית מן התערובת על כל מלבן בצק. מגלגלים את מלבני הבצק לרולדות הדוקות מהצלע הארוכה ופורסים לפרוסות בעובי 3 ס”מ. מעמידים את השושנים במרווחים של 1/2 ס”מ בתוך 2 תבניות עגולות ומשומנות בקוטר 20 ס”מ. מכסים בשקית ומתפיחים 40 דקות עד שהשושנים נצמדות זו לזו וממלאות את כל שטח התבנית.

אופים, מזגגים ומגישים:

5

מחממים תנור ל-180 מעלות.

6

אופים 25-20 דקות עד שפני המאפים משחימים.

בינתיים מכינים את הציפוי:

7

מערבבים את חומרי הציפוי לקבלת משחה סמיכה ודביקה.

8

מורחים את המאפים בציפוי בעזרת מברשת מייד עם צאתם מהתנור ואוכלים חם.