מתכון

סנדוויץ' טוניסאי של נתי שפריר

לחמניות מטוגנות במרקם שמזכיר סופגניות עם ביצה עלומה, נתחי טונה צרובים במחבת, עגבניות צלויות ומיונז לימון כבוש

12,101 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2016
סנדוויץ' טוניסאי של נתי שפריר
סנדוויץ' טוניסאי של נתי שפריר

 הן הכי טעימות כשהן טריות, ולכן לא מומלץ להכין אותן יותר מכמה שעות לפני ההגשה. חשוב לעבוד בידיים מקומחות.

“הסנדוויץ’ של מוריס הוא שם דבר באשדוד וגם מחוץ לה. כמחווה לכל התוּנְסים (ככה קוראים לתוניסאים באשדוד) התחלתי להגיש במסעדה גרסה משלי למעדן הזה, הכוללת ביצה עלומה, נתחי טונה טרייה צרובים במחבת, עגבניות צלויות ומיונז לימון כבוש שאני מכין במקום. רק בלחמנייה (שאת המתכון שלה תמצאו בהמשך) לא נגעתי.” את העגבניות והמיונז אפשר להכין מראש, אבל את הטונה והביצים מומלץ להכין בסמוך להגשה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

ללחמניות פריקסה מטוגנות:

לקימוח:

לטיגון עמוק

למיונז לימון כבוש:

לעגבניות קונפי:

לטונה:

לביצים העלומות:

להגשה:

אופן ההכנה

מכינים את הלחמניות:

1

שמים את כל החומרים ללחמניות בקערת מיקסר. לשים כ-10 דקות עד לקבלת בצק דביק יחסית, אבל כזה שעדיין אפשר לעבוד איתו (המזכיר בצק של סופגנייה). אם הוא נוזלי מדי, מוסיפים מעט קמח; אם הוא קשה מדי - מוסיפים מעט מים ולשים עוד דקה.

2

מכסים את קערת המיקסר במגבת או בניילון נצמד ומתפיחים שעה להכפלת הנפח.

3

מעבירים את הבצק למגש גדול ומקומח. מוציאים מעט את האוויר, לשים בידיים מקומחות עוד דקה-שתיים וצובטים מן הבצק 6 כדורים זהים בגודלם בעזרת האגודל ואצבע המורה. מגלגלים לחמניות מאורכות ומכסים במגבת לחה. מתפיחים 20 דקות נוספות.

4

מחממים שמן עמוק בסיר ומטגנים את הלחמניות 3 דקות מכל צד עד הזהבה. מעבירים לנייר סופג.

אפשר גם בתנור

5

: מסדרים את הלחמניות בתבנית מרופדת בנייר אפייה, מתפיחים 20 דקות (כמו במתכון המקורי) ואופים 12 דקות ב-200 מעלות עד הזהבה.

מכינים מיונז לימון כבוש:

6

טורפים בקערה חלמונים, מיץ לימון וחרדל בעזרת מטרפה ידנית עד שמתחיל להסמיך. מזלפים פנימה שמן בזרם דק ותוך כדי טריפה עד לקבלת מרקם של מיונז. מוסיפים לימון כבוש, מלח ופלפל ומערבבים. המיונז נשמר במקרר עד 3 ימים.

7

מחממים תנור ל-150 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

מכינים את העגבניות:

8

מסדרים עגבניות בתבנית כשהצד החתוך כלפי מעלה. מפזרים עליהן מעט מלח אטלנטי, פלפל שחור, תימין וסוכר ומזלפים שמן זית בנדיבות.

9

אופים שעתיים ומצננים לטמפ’ החדר. העגבניות יישמרו במקרר עד 3 ימים.

מכינים את הטונה:

10

מתבלים נתחי טונה במלח ופלפל.

11

מחממים מחבת פסים עם שמן וצורבים את הנתחים כ-1/2 דקה מכל צד. מסירים מהכיריים ופורסים לפרוסות בעובי 1 ס”מ.

מכינים את הביצים:

12

ממלאים סיר רחב במים עד חצי גובהו, מוסיפים חומץ ומביאים לרתיחה עדינה על להבה בינונית. שוברים ביצה לקערית קטנה, וכשהמים בסיר מבעבעים קלות, מחליקים את הביצה פנימה. מבשלים כ-2 דקות (לפעמים צריך לעזור לחלבון לעטוף את החלמון. אפשר לעשות זאת בעדינות בעזרת כף). מוציאים את הביצה בזהירות לצלחת גדולה בעזרת כף מחוררת. ממשיכים כך עם שאר הביצים.

מרכיבים את המנה:

13

חוצים את הלחמניות לאורכן ומשאירים אותן מחוברות בצד אחד. מורחים בכל אחת מעט מיונז, מניחים 2 חצאי עגבניות ועליהן מסדרים פרוסות מנתח אחד של טונה. מניחים על הכל בזהירות ביצה עלומה, מתבלים במעט מלח, מפזרים פטרוזיליה קצוצה ומגישים.