מתכון

סנדוויץ' תוניסאי עם פורל צלוי

גרסה עדכנית לסנדוויץ' התוניסאי: במקום טונה משומרת - פילה של פורל, שמשתלב נפלא עם לימון כבוש וממרח עגבניות חריף

2,433 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
סנדוויץ’ תוניסאי עם פורל צלוי של דרור פילץ. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר
סנדוויץ’ תוניסאי עם פורל צלוי של דרור פילץ. צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר

ביס בהפתעה
בדומה לסביח, גם הסנדוויץ’ התוניסאי הוא אחד ממאכלי הרחוב האהובים בישראל, ובשנים האחרונות הוא זוכה לאינספור גרסאות שף יצירתיות. הגרסה של דרור פילץ מחליפה את הטונה המשומרת בפילה של פורל — דג נחלים קשוח עם טעמים עדינים ובשר מוצק, שמשתלב נפלא עם יתר מרכיבי הכריך: ממרח לימון כבוש, ממרח עגבניות חריף, תפוחי אדמה מבושלים וביצה חצי-קשה. את לחמניית הפריקסה המטוגנת ממיר פילץ בצ׳באטה אוורירית, שנאפתה ב”לחמא” על בסיס מחמצת טבעית נוזלית. הצ׳באטה יודעת לספוג יפה את מיצי הצלייה של הדג ואת הממרחים ובאופן כללי מאזנת את הכובד של המלית. “מה שנחמד בצ׳באטה הוא שיש בה כיסי אוויר, הלוכדים את הממרחים בתוכם, כך שמדי פעם נתקלים בביס מפתיע ועמוס רוטב.”

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים מחבת עם שמן זית וצולים פילטים של פורל 4 דקות על הצד עם העור. הופכים ומטגנים עוד דקה וחצי (אין צורך בתיבול).

2

מחממים מחבת נוספת וקולים את חצאי הצ’יאבטות על הצד החתוך להשחמה קלה.

3

מורחים 2 חצאי לחמניות בממרח לימון כבוש ואת השניים האחרים — בממרח עגבניות. מניחים פרוסות של ביצים קשות, תפוחי אדמה, עגבניות ובצל סגול ועליהם את הפילטים של הפורל. מתבלים במלח, פלפל ואורגנו מיובש, סוגרים אחד על השני לכריכים ומגישים.

ממרח עגבניות חריף
ממרח רב שימושי, שאפשר להשתמש בו להכנת שקשוקה, מטבוחה, רוטב לפסטה וכמובן לכריכים מהזן האתני. מחממים 1/4 כוס שמן זית בסיר ומטגנים שום כמה שניות עד שעולה ניחוח. מוסיפים 1/2 כפית פפריקה וקופסה קטנה (400 גרם) של קוביות עגבניות ברסק ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים ללא מכסה כ-30 דקות עד שהעגבניות מתפרקות (אפשר להוסיף מעט מים אם התבשיל נראה יבש מדי). מתבלים במלח ופלפל שחור גרוס. שומרים במקרר עד 10 ימים.