מתכון

עוגת שכבות פטנט!

ההשראה לעוגת השכבות מגיעה מג’יימי אוליבר: יש בה 5 שכבות שמכינים ללא תנור - מפנקייקס, העוגה יוצאת דחוסה ויציבה

10,600 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2016
עוגת שכבות פטנט.  צילום: דניה ויינר | סגנון: דיאנה לינדר
עוגת שכבות פטנט. צילום: דניה ויינר | סגנון: דיאנה לינדר

מרקמה הדחוס והיציב של העוגה  מאפשר לפרוס אותה בקלות למנות. שימו לב כי יש  לקרר את המנה זמן מה לפני ההגשה.

לתבנית בקוטר 20 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לפנקייקס:

לסירופ קפה:

למלית השוקולד:

לעיטור (לא חובה):

אופן ההכנה

מכינים גנאש

1

מניחים שוקולד בקערה. מביאים לרתיחה בסיר 2 מיכלים (500 מ”ל) שמנת מתוקה ויוצקים על השוקולד. ממתינים דקה-שתיים ומערבבים היטב לתערובת חלקה. מצננים כחצי שעה-שעה.

בינתיים מכינים את הפנקייקס

2

מנפים לקערה קמח ואבקת אפייה. מוסיפים סוכר ומערבבים היטב.

3

טורפים בקערה חלב, ביצים ותמצית וניל. מוסיפים את בלילת הביצים לתערובת הקמח ומערבבים היטב עם כף רק עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים חמאה מומסת ומערבבים שוב.

4

מחממים מחבת קרמית (או בעלת ציפוי נון-סטיק), שקוטר הבסיס שלה הוא 20 ס”מ, על להבה בינונית. יוצקים לתוכה כוס (240 מ”ל) מן הבלילה ומטים את המחבת כך שהבלילה תצפה את הבסיס בשכבה אחידה. מטגנים 3 דקות עד שנוצרות בועות בשטח הפנים של הפנקייק. הופכים בעזרת מרית או פלטה מדורגת ומטגנים דקה נוספת. מוציאים לצלחת הגשה. מטגנים באותה צורה עוד 4 פנקייקס. מצננים לטמפ’ החדר.

מכינים את הסירופ

5

מביאים לרתיחה מים וסוכר בסיר קטן על להבה בינונית ומבשלים עוד 3-2 דקות עד שהסוכר נמס לגמרי. מסירים מהכיריים, מוסיפים מייד את הליקר ומערבבים היטב. מצננים לטמפ’ החדר ומחלקים ל-5 חלקים (כ-60 מ”ל כל חלק).

מסיימים את הכנת המלית ומרכיבים את העוגה

6

מעבירים את הגנאש המצונן למיקסר. מוסיפים מיכל שמנת מתוקה ואבקת סוכר ומקציפים במהירות גבוהה כ-3-2 דקות רק עד שמתקבל קרם רך אך יציב.

7

מניחים פנקייק אחד בצלחת הגשה. מברישים בסירופ קפה (כ-60 מ”ל) ומורחים כ-1/2 כוס קרם שוקולד. מיישרים את הקרם בעזרת פלטה. כאן אפשר לפזר תוספות כמו אגוזים קצוצים או תלתלי שוקולד. חוזרים על הפעולות עם יתר הפנקייקס. כשמסיימים מצפים את דפנות העוגה בקרם בעזרת פלטה מדורגת. מקשטים אם רוצים.

8

מקררים שעה-שעתיים לפני ההגשה. שומרים בקירור עד 3 ימים.