מתכון

עוגת תפוחי אדמה ממולאת בבולונז

עוגות תפוחי אדמה עם מעטפת קריספית ומלית של בשר וירקות שורש - ארוחה חורפית קטנה שתעטוף אתכם בחום

28,192 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2016
צילום: דניאל לילה | סגנון: אוריה גבע
צילום: דניאל לילה | סגנון: אוריה גבע

השפית תמר כהן צדק הגישה פעם במסעדת “וינס ותמר” עוגות תפוחי אדמה עם מעטפת של פרוסות תפוחי אדמה קריספיים ומלית של פירה מתובל. כאן החלפתי את הפירה בתבשיל בשר וירקות שורש – לארוחה חורפית קטנה. אופים בתבנית שקעים למאפינס אבל לא בתבנית סיליקון (הוא לא מוליך חום כראוי והעוגות לא מתייצבות).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבולונז:

לתפוחי אדמה:

אופן ההכנה

מכינים בולונז:

1

מחממים שמן זית בסיר רחב וכבד על להבה בינונית-גבוהה ומטגנים בצל, גזר וסלרי כ-10 דקות תוך ערבוב מדי פעם. מוסיפים שום ומטגנים דקה נוספת. מוסיפים בשר ומטגנים כ-10 דקות תוך ערבוב עד שהבשר משחים.

2

מוסיפים רסק עגבניות ועגבניות מרוסקות ומערבבים היטב. מתבלים במלח, פלפל ועשבי תיבול ומביאים לרתיחה. מנמיכים להבה ומבשלים חצי מכוסה כשעה עד שהבשר רך. מערבבים מדי פעם. שומרים בצד.

מכינים את תפוחי האדמה:

3

פורסים תפוחי אדמה במנדולינה לפרוסות דקיקות.

4

מחממים מחבת רחבה עם שמן בגובה 1 ס”מ ומטגנים את פרוסות תפוחי האדמה בשכבה אחת כדקה וחצי מכל צד או עד שהן מזהיבות מעט ומתחילות להשחים בקצוות. מוציאים לנייר סופג בשכבה אחת. מצננים.

מרכיבים את המנה, אופים ומגישים:

5

מחממים תנור ל-180 מעלות.

6

מסדרים “שמש” מ-6 פרוסות חופפות של תפו”א בכל שקע של תבנית המאפינס. משאירים שוליים ארוכים בולטים מחוץ לתבנית, כך שאפשר יהיה לסגור מעל המלית. ממלאים ב-2 כפות גדושות בולונז, מהדקים מעט ומקפלים מעל את שולי תפוחי האדמה שהותרנו.

7

אופים כ-35 דקות להזהבה יפה. מצננים מעט ומחלצים בעזרת מרית. מגישים מייד.