מתכון

פבלובה לימון ופירות יער

מרנג הוא הרבה יותר מהנשיקות היבשות מהילדות. מדובר ברובוטריק שיכול להפוך לקרם קטיפתי, מוס אוורירי או בסיס לעוגה

38,959 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2016
פבלובה לימון ופירות יער. צילום: רונן מנגן | סגנון: אינה גוטמן
פבלובה לימון ופירות יער. צילום: רונן מנגן | סגנון: אינה גוטמן

מרנג הוא הרבה יותר מהנשיקות היבשות שאנחנו זוכרים מהילדות. מדובר ברובוטריק שיכול להפוך לקרם קטיפתי, מוס אוורירי, בסיס פריך לעוגה או קינוח רושם זריז. מיכל בוטון מסבירה איך הופכים את הקצף הכי פראי בקונדיטוריה לשותף צייתן להרפתקאות אפייה.הפבלובה היא התשובה האוטומטית בכל פעם שמתעורר צורך בקינוח מרשים נטול קמח, ואולי משום כך יש מי שרואה בה מנה שחוקה ומיושנת. אני מסתכלת על פבלובה כמו על קלתית של פאי או בד קנבס נקי – אפשר לעצב בצורות שונות ולמלא בכל מה שרוצים. את כל רכיבי הקינוח אפשר להכין מראש, לשמור בנפרד ולהרכיב ממש לפני ההגשה, כך שאתם יכולים להתאמן בנחת על זילוף צורות מרשימות לפבלובה שלכם.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למרנג:

לקרם לימון:

לרוטב פירות יער:

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-60 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

מכינים קלתית מרנג:

2

מבשלים חלבונים וסוכר על בן מארי תוך כדי טריפה כ-5 דקות עד שהתערובת מגיעה לחום גוף.

3

מעבירים את התערובת לקערת מיקסר ומקציפים במהירות בינונית כ-7 דקות לקבלת מרנג יציב ומבריק. מנפים פנימה אבקת סוכר ומקפלים בעדינות בעזרת לקקן לתערובת אחידה.

4

מעבירים לשקית זילוף עם צנתר חלק בקוטר 9 מ"מ ומזלפים בצורה ספירלית על גבי נייר האפייה 12 עיגולים בקוטר 3 ס"מ. לכל עיגול מזלפים שוליים בגובה 3 ס"מ.

5

אופים כ-4 שעות עד שהמרנג מתייבש לגמרי ומתנתק בקלות מהנייר. מצננים.

מכינים קרם לימון:

6

טורפים ביצים, חלמונים וסוכר בקערה חסינת חום ומניחים על בן מארי. מוסיפים מיץ לימון ומבשלים תוך כדי טריפה כ-8 דקות עד שהקרם מסמיך למרקם של קרם פטיסייר. מסירים מהכיריים.

7

טורפים חמאה לתוך הקרם עד שהיא נטמעת לחלוטין והקרם חלק ומבריק. מכסים את פני הקרם בניילון נצמד ומקררים במקרר. נשמר במקרר עד 3 ימים.

מכינים רוטב פירות יער:

8

מבשלים את כל חומרי הרוטב בסיר קטן על להבה נמוכה כ-15 דקות עד שמגיעים למרקם דליל יותר משל ריבה. מערבבים מדי פעם בעדינות (ונזהרים לא למעוך את הפירות). מסירים מהכיריים ומצננים. נשמר במקרר עד שבוע.

מרכיבים ומגישים:

9

ממלאים בנדיבות כל פבלובה בקרם לימון בעזרת כף. יוצקים למעלה כף מרוטב פירות היער ומגישים מייד.

גיוון: לגרסת פרווה מוותרים על החמאה בקרם הלימון. הקרם יוצא מעט פחות עשיר אבל טעים ורענן.