מתכון

פודינג לחם עם פקאן, בננה, מייפל וברנדי

בעזרת קצת חלב או שמנת, ביצים, סוכר, פירות ותבלינים הופכים לחם יבש מאתמול לקינוח חורף מענג

15,216 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
פודינג לחם עם פקאן, בננה, מייפל וברנדי. צילום: דניה ויינר | סגנון: דלית רוסו
פודינג לחם עם פקאן, בננה, מייפל וברנדי. צילום: דניה ויינר | סגנון: דלית רוסו

מנת שאריות קלאסית, ספוגה בחוכמה של עקרות בית מנוסות – בעזרת קצת חלב או שמנת, ביצים, סוכר, פירות ותבלינים הופכים לחם יבש מאתמול לקינוח חורף מענג. כדי שהלחם יתרכך וישמור על עסיסיות, הוא צריך להיות שקוע בבלילת הביצים לפחות שעה לפני האפייה.
4 מנות אישיות (בקעריות אישיות חסינות חום בקוטר 10-8 ס”מ) או לתבנית מרובעת בגודל 22 ס”מ

טיפ:
לפעמים בתום שעת ההשהיה בתוך הבלילה מתברר שהלחם שתה את כולה. אם נאפה אותו במצב כזה, הפודינג ייצא יבש. לכן מכינים עוד 1/2 כמות מהבלילה ומשקים שוב לפני האפייה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבלילה:

לשימון התבניות:

אופן ההכנה

1

משמנים קעריות בחמאה ומרפדים בלחם את התחתית ואת החלק התחתון של הדפנות. אם מכינים בתוך תבנית גדולה, מרפדים את התבנית בנייר אפייה, מסדרים את הפרוסות בשכבה אחת עם חפיפה קלה בין פרוסה לפרוסה ומפזרים מעל אגוזים ובננות.

2

טורפים את כל חומרי הבלילה עד שיתאחדו ויוצקים על החלה. מניחים בתוך כל קערית משקולת מרופדת בניילון נצמד, כדי שהחלה תשקע כולה בבלילה.

3

אם אופים בכלים אישיים, קערית או כוס בקוטר מעט קטן יותר יהוו משקולת מצוינת. אם אופים בתבנית גדולה, מניחים עליה תבנית נוספת בקוטר מעט קטן יותר. משהים למשך כשעה במקרר.

4

מחממים תנור ל-180 מעלות.

5

פודינג לחם בכלים אישיים אופים 20-15 דקות, בתבנית גדולה 25-20 דקות עד שפני הפודינג מזהיבים.

6

מגישים מייד או שומרים במקרר עד יומיים. להגשה מחממים מחדש בתנור ב-170 מעלות.

באותה שיטה מכינים
פודינג לחם עם נוטלה וקוקוס: מכינים את הבלילה ללא הברנדי והקינמון. מורחים את החלה בממרח נוטלה ומניחים בתבנית כשהממרח כלפי מעלה. משקים בבלילה. מפזרים קוקוס, מכסים במשקולת, משרים ואופים כמוסבר במתכון.

פודינג לחם עם שוקולד: בשלב הבלילה מחממים את השמנת וממיסים בתוכה 200 גרם שוקולד מריר. מצננים וממשיכים עם הכנת הבלילה כרגיל.

פודינג לחם וריבה: מוותרים על הבננות, הפקאנים, הקינמון והברנדי. מורחים את פרוסות הלחם בחמאה וריבה איכותית (מומלץ מעדן פרי על בסיס פרי בלבד) וממשיכים עם המתכון כרגיל.