מתכון

פטריות כבושות עם כרישה ותימין

את הפטריות הצרובות (אליהן מצרפים כרישה ותימין) אפשר לאכול מייד או לכסות בשמן ולשמור בצנצנת במקרר לשבוע ויותר

634 בשלנים התעניינו במתכון זה
פטריות כבושות עם כרישה ותימין. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
פטריות כבושות עם כרישה ותימין. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

החלוצים נעמה שטרנליכט ואיתן ונונו מחבקים את המטבח האשכנזי הנכחד ונותנים לו זריקת נעורים. הם מוסיפים נגיעות קטנות של רענון לצ’ולנט, לדג המלוח ולכבד הקצוץ. הפולנים שהכי כיף לקבל איתם את השבת, במיוחד בחורף.
בפולניה וברוסיה כובשים פטריות טריות בחומץ, מעט סוכר ועשבי תיבול כמו שמיר או פרחי חרדל. חומרי הכבישה מטשטשים את הטעם הכמעט בשרי של הפטריות, שבעינינו הוא הנכס הכי גדול שלהן. זו הסיבה שאת הפטריות הכבושות שלנו אנחנו מתחילים עם צריבה מהירה, שמבטיחה שטעמן ומרקמן יישמרו גם בכבישה. את הפטריות הצרובות (אליהן אנחנו מצרפים גם כרישה ותימין) אפשר לאכול מייד או לכסות בשמן ולשמור בצנצנת במקרר למשך שבוע ויותר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לטיגון:

לשימור:

אופן ההכנה

1

מלהיטים מחבת בעלת תחתית עבה, מוסיפים שמן ומטגנים פטריות כ-2 דקות. מוסיפים מלח, פלפל וכרישה ומטגנים תוך כדי ערבוב כ-5 דקות עד שהכרישה מתרככת והפטריות מגירות מעט נוזלים.

2

מוסיפים יין לבן ותימין, מבשלים 3-2 דקות ומסירים מהכיריים. מצננים.

3

מעבירים את תכולת המחבת לצנצנת, מכסים כליל בשמן וסוגרים את המכסה. הפטריות יישמרו בצנצנת סגורה במקרר עד שבוע.

הצעת הגשה:
ברוסקטה פטריות ואספרגוס: מושחים פרוסת לחם שאור בשמן זית וקולים להשחמה. מערבבים פטריות כבושות (כף גדושה עד שתיים לכל פרוסה) עם חופן עלי פטרוזיליה קצוצים וכפית מיץ לימון. מניחים את הפטריות על הלחם ועליהן גבעול אספרגוס קלוי ו-3-2 פרוסות דקיקות של גבינת תום עיזים (חותכים בעזרת קולפן).