מתכון

פילה סלמון אפוי עם קשקשי זוקיני ורוטב הדרים

נתח סלמון בתנור מקבל כאן מעטה חגיגי של "קשקשי" זוקיני שהופכים אותו למנה עיקרית יפהפיה

12,937 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2017
צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר
צילום: רונן מנגן | סגנון: עמית פרבר

סלמון — המלך הוורוד

אין צורת בישול שלא מתאימה לו: נא (טרטר, סשימי, קרפאצ'ו), כבוש (גרבלקס), אפוי עם או בלי רוטב, שלוק בנוזל או צרוב על מחבת. חשוב לזכור שהחום ממשיך לבשל את הדג דקה או שתיים אחרי שהסרתם אותו מהאש. לכן עוצרים את הבישול לפני שהדג מוכן לגמרי. איך בודקים? מחדירים סכין למרכז הנתח ורואים כי במרכז יש עדיין נקודה קטנה, בה הצבע לא הפך אטום.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב:

אופן ההכנה

מכינים את הרוטב

1

מחממים שמן בסיר קטן על להבה בינונית ומאדים כרישה ותימין כ-5 דקות. מכסים ומנמיכים את הלהבה. מבשלים כ-5 דקות עד שהכרישה רכה. מסירים את המכסה ומעבירים ללהבה גבוהה.

2

יוצקים יין ומבשלים כ-5 דקות עד שהוא מצטמצם לשליש הכמות. מוסיפים מיץ תפוזים, קליפת תפוז ודבש, מערבבים ומביאים לרתיחה. מבשלים כ-7 דקות עד שכמות הנוזלים מצטמצמת בחצי. מתבלים במלח, פלפל שחור ופלפל חריף. טוחנים לקרם חלק בעזרת מוט ריסוק ידני. שומרים בצד.

מכינים את הדג ומגישים

3

מחממים תנור ל-170 מעלות.

4

שמים סלמון בתבנית מרופדת בנייר אפייה כשהעור כלפי מטה. מערבבים שמן זית עם קליפת לימון ושיני שום ומורחים על הדג בנדיבות. מתבלים במלח ופלפל לבן ומעבירים למקרר ל-15 דקות עד שהשמן נקרש מעט.

5

מסדרים את פרוסות הזוקיני על הדג בצורת קשקשים עד לכיסוי מלא. מברישים את שכבת הזוקיני ביתרת תערובת השמן ובוזקים מלח. מכסים את התבנית ברדיד אלומיניום.

6

אופים כ-35 דקות עד שהדג מוכן (כשמחדירים סכין רואים כי במרכזו של הדג הצבע נותר ורדרד ולא אטום).

7

מחממים מעט את הרוטב ומגישים אותו לצד הדג.

8

אפשר להכין יום מראש עד שלב צליית הדג.