מתכון

פשטידת מנגולד וכרישה של אורנה ואלה

פשטידה נהדרת בעלת טעם ירוק ורענן עם מנגולד טרי וכרישה

77,902 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2015
פשטידת מנגולד וכרישה. צילום: עודד מרום | סגנון: עמית פרבר
פשטידת מנגולד וכרישה. צילום: עודד מרום | סגנון: עמית פרבר

כשחיפשתי מתכונים, חברה נתנה לי מתכון של סבתה: "קחי צרור מנגולד, לושי את העלים עם קצת מלח, תוסיפי ביצים, קמח וקצת גבינה יבשה — ולתנור." מה שמשך את ליבי היה הלישה של המנגולד — טכניקה שלא הכרתי. גיליתי שהיא משמרת את הטעם הירוק והרענן של המנגולד הטרי ועדיין מבטיחה שהוא יתרכך ולא יפריש יותר מדי נוזלים במהלך האפייה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי:

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים תבנית.

2

חותכים את עלי המנגולד לרצועות ברוחב 1/2 ס"מ ומשרים בשפע מים קרים ל-10 דקות. מסננים, מפזרים 1/2 כפית מלח (עדיין במסננת) ומעסים — מועכים את המנגולד היטב בידיים כ-3-2 דקות עד שהוא מתרכך ומפריש נוזלים.

3

מחממים שמן זית במחבת ומטגנים כרישה 7-9 דקות על להבה בינונית עד שהיא מזהיבה ומתרככת. מסירים מהכיריים, מוסיפים את המנגולד ומערבבים.

4

מערבבים ביצים עם קמח וגבינת ריקוטה בקערה. מוסיפים לבלילה את המנגולד והכרישה, נענע, שמיר, צ'ילי, מלח ופלפל ומערבבים היטב. מעבירים לתבנית.

5

מושחים את פני הפשטידה בשמן זית בעזרת מברשת (ואפשר גם בעזרת היד).

6

אופים כ-30 דקות עד שהפשטידה משחימה ויבשה למגע יד (בגלל ההבדלים בין תנור לתנור כדאי לבדוק את מצבה אחרי 25 דקות). מניחים צלחת על התבנית, הופכים ומחלצים את הפשטידה, הופכים שוב לצלחת ההגשה. מגישים חם או בטמפ' החדר.

ממלאים את החור: סלט סגול-אדום
את פשטידת המנגולד והכרישה משלימים עם סלט קטן וצבעוני שמכינים מ-300 גרם עגבניות שרי חתוכות לרבעים, 4 צנוניות וסלק קטן וקלוף חתוכים לקוביות של 4 מ"מ, 1/3 כוס אגוזי מלך קצוצים גס ופלפל אדום.