מתכון

צלי שייטל, פטריות וקרם קוקוס

בשר טרי ומיושן הוא הטוב והמתאים ביותר להכנת קדרות מהבילות, שמתבשלות לאיטן ומפיקות נתחים נימוחים וטעימים במיוחד

7,048 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
צלי שייטל, פטריות וקרם קוקוס. צילום: דניאל לילה
צלי שייטל, פטריות וקרם קוקוס. צילום: דניאל לילה

כשהאווירה בחוץ מתקררת, המטבח מתחיל לעבוד שעות נוספות. אנחנו הפודי’ס אוהבים את השהות בבית החם, שניחוחות של אוכל ממלאים אותו. אחד מחומרי הגלם החביבים בתפריט החורפי הוא בשר, ובשר טרי ומיושן הוא הטוב והמתאים ביותר להכנת קדרות מהבילות, שמתבשלות לאיטן ומפיקות נתחים נימוחים וטעימים במיוחד. פטריות, ירקות שורש, יין וחלב קוקוס הם חברים של כבוד במזווה שלנו. שיהיה חורף חם.

את הצלי מומלץ להכין יום מראש. טעים במיוחד להגשה על פולנטה בצלחות עמוקות, עם טפטוף שמן זית משובח מלמעלה, בנוסח הגשת חומוס-פול המקובל במקומותינו.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מתבלים את הבשר במלח, פלפל, פפריקה וקייג’ן ומשחימים בשמן זית, תוך כדי בחישה בכף עץ בסיר רחב.

2

מוסיפים בצל ושום ומאדים כ-10 דקות. מוסיפים פטריות (זה השלב בו מוסיפים עוד מעט שמן זית) ומבשלים תוך כדי בחישה כ-10 דקות נוספות. מוסיפים עגבניות ומפזרים קמח (נוצרת מעין רביכה). מערבבים מעט, מוסיפים יין, ציר בקר ותימין ובוחשים. משפרים תיבול, מביאים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה 40-30 דקות. מוסיפים קרם קוקוס ומבשלים כמה דקות נוספות.

הנתחים המובחרים
נתחים אחוריים לא היו זמינים לציבור שומרי הכשרות בעבר, עקב היותם טעוני ניקור (הוצאת הגידים). לאחרונה הם ניתנים להשגה מנוקרים וכשרים. מדובר בנתחים משובחים – רזים ורכים יותר, מנתחים קדמיים.
וייסבראטן – נתח חגיגי, בעל צורה אטרקטיבית, המתאים מאוד לבישול ארוך ואיטי. אפשר לעטוף אותו בשומן, או לטגנו היטב בשמן זית או שומן אווז לפני הצלייה. הוא נפלא למילוי, דבר המוסיף לו עסיסיות, והוא נפרס מצוין.
צ’ך ובמיוחד שפיץ צ’ך – נפלאים לצלייה, בקוביות או בנתח. הם לא רכים במיוחד ודורשים חום נמוך וסבלנות עד לריכוך. הם בעלי מרקם מיוחד ומתאימים להגשה בתור בשר קר ולתבשילי קדרה. אגב, את השפיץ (פקאניה) צולים הברזילאים בנתח אחד צלייה ארוכה רחוק ממקור האש.
כף – חלק רזה במיוחד וחלק לחלוטין. מתאים לשניצלים, אסקלופים ואפילו לקרפאצ’ו. ניתן לגלגול בתור רולדות בכל הגדלים, אבל גם מתאים לבישול ארוך ואיטי. הוא נפרס יפה. מומלץ לתפריט דיאטטי.
שייטל – נתח מובחר המתאים לאומצות (ראמפ סטייק), לשיפודים וגם לתבשילים בקוביות או בנתח. עסיסי ביותר, התופס אט-אט את הכבוד הראוי לו.