מתכון

קדאיף בניחוח קריבי עם רוטב יין

כשקינוח מתוק נאפה וריחו באוויר, אין לנו אלא לעמוד על המשמר ליד התנור

883 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
קדאיף בניחוח קריבי עם רוטב יין. צילום: רונן מנגן | סגנון: רותם ניר
קדאיף בניחוח קריבי עם רוטב יין. צילום: רונן מנגן | סגנון: רותם ניר

בחורף המתחם הפופולרי של המטבח הופך לאטרקטיבי שבעתיים. וכשקינוח מתוק נאפה וריחו באוויר, אין לנו אלא לעמוד על המשמר ליד התנור, רצוי עם כף ביד, ולחכות שיהיה מוכן. קינוח מיוחד ומרשים ביותר. ברוטב אפשר להשתמש גם להגשת מנות בשריות כמו עוף צלוי וכבד מוקפץ.

מה צריך הבן אדם, כשהוא מגיע הביתה בתום יום עמלו, עם לחיים סמוקות מקור, מגפיים רטובים וידיים קפואות? מאפה פריך וריחני של קדאיף עם בננות ואננס, שוקולטה מבעבעת שנמזגת לכוסות, או חיוך של אושר שמתיישב על פניהם של בני הבית האהובים? אם אפשר אז כל החבילה.

בימים סגריריים מגיע לנו להתפנק. אפשר לדחות את התוכניות לדיאטה (הקיץ עוד רחוק) ולהתנחם בעובדה שגופנו מתחמם באמצעות אנרגיה, שפירושה — אוכל!!! ואם כבר אוכל, אז שיהיה גם חם ומתוק, משהו שרק המחשבה עליו תעזור לנו לשרוד את היום.

לא פעם אני מוצאת את עצמי מתכננת את הדרך הביתה ממש כמו מבצע צבאי. לפעמים אני משלימה ציוד בדרך, משחזרת בראשי כמה חלופות לפעולה ואז מדמיינת את החלק האהוב עלי ביותר — הכניסה שלי אל המטבח, הכנה של נחמה חמה ומתוקה והחיוך שעולה על פניהם של בני הבית וחבריהם.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לסירופ יין:

לקדאיף:

להגשה:

אופן ההכנה

מכינים סירופ יין:

1

מבשלים יין, בלסמי וסוכר, עד שהכמות מצטמצמת לכוס אחת.

מכינים את הקדאיף:

2

מערבבים שערות קדאיף עם חמאה מומסת ואבקת סוכר.

3

מחממים תנור ל-180 מעלות.

4

עורמים קדאיף ל-8 כריות קטנות ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפייה. אופים כ-8 דקות או עד שמתחיל להזהיב. מוציאים את התבנית ומשאירים את התנור פועל.

מרכיבים את המנה:

5

מניחים בננות ואננס על ערמות הקדאיף, מזלפים סירופ יין בנדיבות ומכניסים חזרה לתנור ל-5 דקות, או עד שהרוטב מבעבע וצבע המאפה זהוב.

6

מעבירים לצלחות הגשה, מקשטים בעוד רוטב ומגישים עם קצפת.