מתכון

קדרת בקר וחזה אווז מעושן עם יין אדום וערמונים

לקדרה הזו הכנסנו את כל החומרים שמהם עשוי החורף - תפוחי אדמה, ערמונים, נתחי בשר עשירים וקוביות חזה אווז

8,090 בשלנים התעניינו במתכון זה
צילום: דניאל לילה | סגנון: טליה אסיף
צילום: דניאל לילה | סגנון: טליה אסיף

לקדרה הזו הכנסנו את כל החומרים שמהם עשוי החורף — תפוחי אדמה, ערמונים, נתחי בשר עשירים ברקמת חיבור שעוזרים להסמכת הרוטב וקוביות חזה אווז שנותנות טעם מעושן. חשוב להשתמש ביין אדום איכותי (בעל גוף ועם מתיקות קלה), כי הוא יקבע את טעמו הסופי של התבשיל. בגלל זמן הבישול הארוך מומלץ להשתמש בסיר יחסית גבוה בעל תחתית עבה. הכי טוב לאפות את הקדרה הזו בתנור, מכיוון שהחום עוטף את התבשיל מכל הצדדים ואז מתקבל תבשיל בצבע שחום עמוק.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מתבלים את קוביות הבשר במלח גס ופלפל שחור.

2

מחממים סיר גבוה בעל תחתית עבה עם 3־4 כפות שמן ומשחימים את הבשר במחזורים 3 דקות מכל צד על להבה גבוהה. מוציאים ומניחים בצד. מוסיפים חזה אווז ומטגנים דקה-שתיים עד השחמה. מוציאים ומניחים בצד.

3

מוסיפים לסיר בצל ומטגנים 5 דקות עד הזהבה. אם צריך, מוסיפים מעט שמן. מוסיפים את הירקות לפי הסדר הבא: גזר, פטריות, כרישה, סלרי ושום. מטגנים כל ירק 2־3 דקות עד הזהבה לפני שמוסיפים את הירק הבא.

4

מחזירים את הבשר וחזה האווז, יוצקים יין ומביאים לרתיחה. מבשלים 10 דקות על להבה גבוהה ללא כיסוי עד שהאלכוהול מתאדה מעט.

5

יוצקים ציר בקר או מים לכיסוי ומביאים שוב לרתיחה. מקפים את הקצף שנוצר על פני התבשיל.

6

מוסיפים תפוחי אדמה, ערמונים, סוכר חום, פלפל אנגלי, תימין, רוזמרין, עלי דפנה וברנדי. מביאים שוב לרתיחה, טועמים ומתקנים תיבול.

7

מנמיכים להבה, מכסים את הסיר ומבשלים 4 שעות. לחילופין מחממים תנור ל־160 מעלות ואופים מכוסה 4 שעות. הקדרה מוכנה כשהבשר רך לגמרי והרוטב סמיך ומלא טעמים.

באותה שיטה מכינים: קדרת בקר בניחוח ברביקיו אסיאתי

מוותרים על חזה האווז המעושן, היין האדום, הברנדי, התימין והרוזמרין, ומוסיפים בשלב הוספת הנוזלים 1/2 כוס רוטב סויה, 1/2 כוס רוטב צ’ילי מתוק, 2 כפות קטשופ ועוד 1/2 ליטר ציר בקר. ממשיכים לבשל לפי הוראות המתכון.