מתכון

קובלר רוברב ותותים

אפשר להכין קובלר עם כל מיני פירות. במתכון הזה בחרנו בשידוך קלאסי ונפלא

4,443 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2017
קובלר רוברב ותותים של מיכל מוזס. צילום: דניה ויינר | סגנון: דלית רוסו
קובלר רוברב ותותים של מיכל מוזס. צילום: דניה ויינר | סגנון: דלית רוסו

הקובלר (Cobbler) הוא בן דודו הקרוב של הקראמבל, המוכר יותר אצלנו. לשניהם שורשים אנגלוסקסיים, אך בעוד מקורו של הקראמבל באנגליה ואירלנד, הקובלר התגבש במושבות בריטיות על אדמת אמריקה. שניהם מאפים מהירים המתבססים על פירות ובצק שמפוזר מעליהם באגביות. בקראמבל (Crumble), כפי שמרמז שמו, מכסים את הפירות פירורי בצק פריכים; בקובלר, שהוא המעודן בין השניים, עטופים הפירות בשמיכה של בצק מתוק, שחב את מרקמו הקטיפתי לחמאה מומסת. אפשר להכין קובלר עם כל מיני פירות. כאן הלכתי על שידוך קלאסי ונפלא — הרוברב הנגיס והחמצמץ ותותים שמוסיפים צבע וניחוח.

באותה שיטה מכינים: קובלר תפוחים ואפרסמונים

מתבלים את בלילת הבצק ב-1/2 כפית קינמון טחון ו-1-1/2 כפית ג’ינג’ר טחון טרי או יבש. מחליפים את הרוברב והתותים בתפוחים ואפרסמונים: מבשלים 750 גרם תפוחים קלופים וחתוכים לקוביות של 2 ס”מ עם 1/4 כוס סוכר ו-3-2 כפות מים במשך 7-5 דקות. מבשלים בנפרד 750 גרם אפרסמונים קלופים וחתוכים לקוביות עם כף סוכר ו-3-2 כפות מים במשך 3-2 דקות. מאחדים בין הפירות, מניחים בתבנית, יוצקים מעל את הבלילה ואופים כמוסבר במתכון.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציפוי:

לשכבת הפירות:

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

שמים קמח, סוכר וחלב בקערת מיקסר עם וו גיטרה ומערבלים כמה שניות עד לאיחוד. מוסיפים חמאה ותמצית וניל בהדרגה ותוך כדי ערבול במהירות איטית עד שמתקבלת בלילה אחידה ודי דלילה.

2

מחממים תנור ל-180 מעלות ומשמנים תבנית בחמאה.

מכינים את הפירות:

3

שמים רוברב, 2 כפות מים וסוכר בסיר ומביאים לרתיחה. מכסים באופן חלקי ומבשלים 3-2 דקות עד שהרוברב מתרכך מעט. מוסיפים תותים ומערבבים. מצננים לטמפ’ החדר.

מרכיבים ואופים:

4

מעבירים את הפירות לתבנית ויוצקים עליהם מהבלילה בעזרת כף.

5

אופים כ-35 דקות עד שפני המאפה מזהיבים. מגישים חם או שומרים במקרר עד יומיים, ולפני ההגשה מחממים בתנור ב-170 מעלות כ-7 דקות.