מתכון

קישואי בלאדי ממולאים בפריקי וטלה

קישוא בלאדי הוא קטן ומוצק וטעמו מרוכז מאוד. הוא כהה יותר מהקישוא הרגיל, אך בהיר יותר מהזוקיני

1,474 בשלנים התעניינו במתכון זה
קישואי בלאדי ממולאים בפריקי וטלה.צילום: דן לב | סגנון: אוריה גבע
קישואי בלאדי ממולאים בפריקי וטלה.צילום: דן לב | סגנון: אוריה גבע

בחודשי הקיץ אפשר למצוא קישוא בלאדי בשווקים (אנחנו תמיד מוצאים אצל אום עלי ביפו ) ולאכול אותו אפילו טרי. כאן מילאנו אותו בפריקי (חיטה ירוקה), שטעמה המעושן מחמיא לטעמי הקישוא והטלה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית:

לטיגון:

לבישול:

אופן ההכנה

מכינים את המלית

1

מחממים מחצית מכמות שמן הזית במחבת ברזל ומטגנים את הבשר הטחון עם מלח, פלפל שחור גרוס וכמון עד שהבשר משנה לחלוטין את צבעו. מפוררים באמצעות כף עץ במהלך הטיגון.

2

מחממים את השמן הנותר בסיר ומטגנים שאלוטס עם שום כ-2 דקות עד להזהבה קלה. מוסיפים פריקי ומטגנים כחצי דקה. מוסיפים את הבשר הטחון עם הנוזלים וכורכום. מכסים ומבשלים כ-10 דקות עד לספיגת כל הנוזל. הפריקי לא צריכה להיות מוכנה לגמרי.

3

מעבירים לקערה, מוסיפים ארוגולה קצוצה ומתקנים תיבול לפי הטעם.

4

מחממים תנור ל-180 מעלות.

ממלאים את הקישואים, מבשלים ואופים

5

בוחרים סיר שיכול להיכנס לתנור ושיכיל את כל הקישואים בעמידה. מרפדים את התחתית בתוכן הקישואים וברבעי עגבניות ומתבלים במלח, פלפל שחור וסוכר.

6

ממלאים כל קישוא ב-2 כפות מלית ומסדרים בעמידה בתוך הסיר, כשפתח המילוי כלפי מעלה. מוסיפים ציר או מים (הנוזל צריך להגיע עד מחצית גובה הקישואים) ומביאים לרתיחה.

7

אוטמים את הסיר ברדיד אלומיניום ואופים כ-25 דקות. מסירים את רדיד האלומיניום ומגבירים את חום התנור ל-220 מעלות. אופים עוד כ-8 דקות עד שהחלק העליון של הקישואים משחים מעט.

8

מגישים חם עם רוטב יוגורט קר ומעט עלי ארוגולה קצוצים.