מתכון

קרמבו ביתי במילוי שוקולד חלב

נוגסים בכיפה השוקולדית ונותנים למתיקות העזה לעטוף את החך. ואז מחסלים את שאר הקצף עד שמגיעים לביסקוויט

19,892 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2016
קרמבו במילוי שוקולד חלב. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
קרמבו במילוי שוקולד חלב. צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

גם אחרי שגדלנו ונעשינו מומחים למוצקי קקאו ולאבקת נוגט אנו שומרים פינה חמה בלב לממתקי השוקולד של ילדותנו. הקונדיטורית מורן לילה שולפת זכרונות מהמקפיא ומגישה גרסאות אנינות למתוקים נוסטלגיים.

בדרך מבית הספר עוברים במכולת וקונים קרמבו. מקלפים את נייר הכסף בעדינות כדי לא למעוך, נוגסים בכיפה השוקולדית ונותנים למתיקות העזה לעטוף את החך. ואז מחסלים את שאר הקצף בביסים רעבתניים עד שמגיעים לביסקוויט שבתחתית.

לא תאמינו כמה קל להכין קרמבו בבית! אחרי שתנסו פעם אחת לא תרצו לחזור לקרמבו הקנוי. אם לא מצליחים להשיג מחית נוגט, אפשר להשתמש בממרח שוקולד אגוזים שאוהבים (למשל שוקולד “השחר” החדש). בהמשך תמצאו גם מתכון למילוי עם שוקולד לבן וקפה בהשראת הקרמבו של קרין גורן.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבסיס:

למלית שוקולד חלב:

לציפוי שוקולד מריר:

אופן ההכנה

מכינים את הבסיס:

1

ממיסים שוקולד במיקרוגל או על בן מארי.

2

טוחנים קורנפלקס לאבקה במעבד מזון ומערבבים עם נוגט והשוקולד המומס.

3

משטחים את התערובת על נייר אפייה לעובי 1/2 ס”מ ומכניסים למקפיא ל-30 דקות.

קורצים עיגולים:

4

קורצים מהבסיס בעזרת מיקד מתכת עיגולים בקוטר 4 ס”מ לקרמבו קטן או 6 ס”מ קרמבו גדול. מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ושומרים במקפיא עד השימוש. את השאריות אפשר לחמם מעט במיקרו, לשטח שוב ולקרוץ עיגולים נוספים או לשמור במקפיא לשימוש אחר.

מכינים את המלית:

5

מביאים לרתיחה 1/2 מיכל שמנת מתוקה. יוצקים על השוקולד וממתינים דקה. מערבבים לקרם אחיד ומקררים 4 שעות לפחות ועד לילה.

6

מוסיפים לתערובת השוקולד הקרה את יתרת השמנת ומקציפים לקרם יציב. מעבירים לשקית זילוף.

מזלפים את הקרם על הבסיסים באחת משתי השיטות הבאות:

7

הטכניקה המוכרת היא זילוף בצורת ספירלה, אבל אני מעדיפה לזלף 3 גבעות - הראשונה ברוחב הבסיס. מעליה גבעה קטנה יותר ומעליה גבעה קטנטונת. השיטה הזו קלה יותר, במיוחד אם אתם טירונים בזילוף. מחזירים את הקרמבו למקפיא למשך הלילה עד להתייצבות.

מכינים את הציפוי:

8

שמים שוקולד וחמאת קקאו בקערה צרה ועמוקה, ממיסים בזהירות במיקרוגל (אם משתמשים בשמן, מוסיפים אותו אחרי המסת השוקולד) ומערבבים. מצננים מעט.

9

אוחזים בבסיס הקרמבו הקפוא וטובלים אותו בשוקולד המומס. מניחים בחזרה על נייר האפייה. מחזירים למקפיא לכמה דקות להתקשות ומגישים. שומרים בקופסה במקפיא.

גיוונים:

  • למלית קרם קפוצ’ינו: מחליפים את השוקולד המריר באותה כמות של שוקולד לבן ומוסיפים כפית אבקת קפה לגנאש. מקררים 4 שעות וממשיכים לפי ההנחיות במתכון.
  • לציפוי שוקולד לבן: מחליפים את השוקולד המריר בשוקולד לבן ומפחיתים את כמות חמאת הקקאו ל-20 גרם (אם משתמשים בשמן מפחיתים לכף אחת).
  • לציפוי ורוד: מוסיפים לציפוי הלבן כמה טיפות צבע מאכל ורוד.
  • במקום מחית נוגט אפשר להשתמש בממרח שוקולד אגוזים.