הכי מתוק שיש

נונונו VS רולדין: איזה פופ אפ מתוק בעזריאלי שווה יותר?

לכבוד הקיץ קמו בעזריאלי שני פופ אפים מושחתים: דוכן של נונונו וסופגניות של רולדין. בדקנו - איפה כדאי לכם לאכול?

נונונו VS רולדין. צילום: לי גיל
נונונו VS רולדין. צילום: לי גיל
16 ביולי 2019
קיץ 2019 הביא איתו שני פופ אפים שנפתחו בקניון עזריאלי. האחד, סוג של חלום רטוב של כל חובבי חנוכה, פופ אפ קיץ של סופגניות רולדין. השני, דוכן כריכי לחמניות החלב נונונו. שניהם יושבים על משבצת הקינוח המתוק והמושחת בביקור הבא שלכם בקניון הסואן. יצאנו לבדוק מי מהם שווה יותר ואיפה מומלץ לצרוך המון קלוריות ריקות.

נונונו

לאן הגענו נונונו, מזללת הכריכים המושחתים של השף גיא גמזו, פתחה לכבוד הקיץ דוכן פופ אפ בעזריאלי, שמגיש כמעט את כל המנות המלוחות מהסניף הראשי, כולל כריך המק אנד צ'יז וכריך השרימפס, ומנה אחת מתוקה, אותה החלטנו לנסות.

מה אכלנו: לחמניית אלפחורס – קרם מסקרפונה ריבת חלב, עוגיית אלפחורס, קוקוס קלוי (28 שקלים).

המלית בביס הראשון מרגישים את המרקם העשיר. אמרנו עשיר? התכוונו לכבד – קרם המסקרפונה אמנם חלק להפליא, אבלגם סמיך מאוד וכשהוא קר ומוצק התחושה היא של אכילת התקף לב בכפית. הקרם שנמצא בתוך הלחמניה עצמה נמס מהחום וכאן מתמוססת תחושת הכבדות ומתחלפת בהנאה מקרם עשיר על בסיס חמאה. למרות הכבדות, לא מדובר בפצצת מתיקות – המסקרפונה מעדנת ומאזנת את המתיקות, אם כי נוכחותה עלולה לאכזב את מי שמצפה לטעמים בולטים של ריבת חלב. הקוקוס הקלוי שפוזר למעלה הוסיף המון טעם וקראנץ' כיפי, וחבל שהוא לא נכנס גם לתוך הלחמניה. 

הבצק פריך מבחוץ, רך כמו ענן מבפנים, חמאתי לכל אורכו ורוחבו ובסך הכל – כזה שחולמים עליו בלילה. באמת שמדובר בבצק המושלם.

כבד אבל טעים לחמניית אלפחורס בנונונו. צילום: לי גיל
כבד אבל טעים לחמניית אלפחורס בנונונו. צילום: לי גיל

יחס בצק-מלית הלחמניה מעוטרת בשכבה עבה של קרם מסקרפונה קר וכאמור – כבד להחריד. אחרי שני ביסים ממנו, גילחנו את תלתלי הקרם כדי לגלות יחס מושלם בתוך הלחמניה. כמות הקרם נאה ונוכחת, אבל היא לא משתלטת והשילוב בין הפריכות של הבצק לרכות הקרם יוצר ביס טעים במיוחד.

מדד הטריות הלחמניה נקלית על הפלנצ'ה עם ההזמנה, כך שהמנה חמה ופריכה. 

מדד התור סביר בהחלט. אין המתנה בתור, אלא רק ללחמניה. 

מדד האינסטגרם יש מקומות ישיבה סביב הבר ועל השולחנות והרבה אור טבעי מבחוץ, כך שאפשר לצלם בנחת. עם זאת, אף אחד לא טורח לפנות, כך שאולי תתקשו למצוא שולחן שאינו כולל קופסת שימורי טונה ריקה וערימת מפיות משומשות שייכנסו לפריים. 

מדד כוסות המים אחרי האוכל 3.5/5.

רולדין 

לאן הגענו פופ אפ הסופגניות הקיצי של רולדין מחבר בין חווית התורים של חנוכה לבין חווית הצפיפות של עזריאלי בימי החופש הגדול. תכולת החנות עברה אל דוכן חיצוני, בעוד שהחנות עצמה נצבעה בגווני ורוד ועוצבה כקרקס של פחמימות, סוכריות וקרמים צבעוניים. מהתקרה משתלשלים מגשים עגולים התלויים בגבהים שונים ועליהם מסודרות סופגניות הדגל של הרשת. גם הסופגניות הפשוטות נוכחות, אבל הן נדחקו למגש בירכתי החנות.

מה אכלנו סופגניית הדגל של הפופ אפ, YOLO BLOND – מלית קרמו שוקולד בלונד בטעם מעדן YOLO BLOND ופונדנט אגוזי לוז, ציפוי שוקולד בלונד וקרוקנט אגוזים, כתר שנטי שוקולד לבן וצ'ייסר שוקולד מלוח (16 שקלים). 

המלית לא ברור אם נפלנו על סופגניה שהשתבשה או שהקונדיטורים של רולדין דווקא התכוונו לרקוח מלית בטעם שכולו תמציות טעם סינתטיות. אבל הנה נקודת אור: הסופגניה מכילה ממש מעט מהמלית, בערך חצי כפית. חוץ מהמלית, ראוי לציין שהסופגניה כוללת גם צ'ייסר קרמל מלוח ומעוטרת בשנטי שוקולד לבן ודיסקית שוקולד מריר וכל הסיפור מצופה בשוקולד בלונדי וקרוקנט אגוזים – כולם, ללא יוצא מן הכלל, מתוקים להחריד. 

הבצק עם יד על הכרס – אין לנו מושג. כלומר, היה שם בצק, אבל העמיסו עליו כל כך הרבה ציפוי שוקולד, שנטי וצ'ייסר, שקשה להכריע אם הוא טוב או רע. יכול להיות שבכלל מדובר בלחם אחיד. 

נקודת אור מפתיעה במלית סופגניית בלונדי ברולדין. צילום: לי גיל
נקודת אור מפתיעה במלית סופגניית בלונדי ברולדין. צילום: לי גיל

יחס בצק-מלית: לא מאוזן בכלל: כמות זעומה של מלית, כמות קצת פחות זעומה של בצק והרבה תוספות שחונקות את הכל. 

מדד הטריות הקומוניקט מכריז שקהל המבקרים מוזמן לצפות בשף קונדיטורים מכינים את הסופגניות לאורך כל היום. בפועל, הפופ אפ נעדר את ריח הטיגון האופייני והסופגניות המצופות בשוקולד או קרם עוברות צינון טרם הרכבתן – מה שמעורר את החשד שעוברות כמה שעות מרגע הטיגון ועד להגשה; נצח במונחי סופגניה. אבל החלק הבאמת מטריד הוא שרק סופגניות ה-YOLO נארזות בנפרד בכיפת פלסטיק שקופה, והיתר תלוי בחלל החנות ומוקף בכל רגע נתון על ידי עשרות רבות של אנשים. חצבת, מישהו?

מדד התור החנות צפופה מאוד, אבל העובדים יעילים והתור זורם במהירות. 

מדד האינסטגרם יש כאן פוטנציאל לאינספור תמונות לסטורי, אבל הצפיפות מקשה על הצילום. מתבקשת עמדת אינסטגרם.

מדד כוסות המים אחרי האוכל: 5/5. גדולות במיוחד. 

הכרעה ברורה רולדין VS נונונו. אילוסטרציה: מיכל רוט
הכרעה ברורה רולדין VS נונונו. אילוסטרציה: מיכל רוט

שורה תחתונה

הקינוח של נונונו אמנם מוגזם בטירוף, אבל הוא גם היה טעים, מאוזן ולא מתוק מדי. הלחם הפריך והקרם הרך יוצרים שילוב כמעט ממכר. שני חברים או יותר יכולים לחלוק את הקינוח הזה ולהנות ממנו. מהסופגניה של רולדין, לעומת זאת, למרות הפוטנציאל הכיפי של סופגניות מחוץ לעונה, פשוט לא הצלחנו להנות. נונונו מנצחים כאן בגדול, ואפילו לא דיברנו על המנות העיקריות הטעימות שם.