מתכון

עוגת הבית של לייזה פאנלים

עוגת הבית של לייזה פאנלים

55,326 בשלנים התעניינו במתכון זה
רולדות פרי וחשק.  צילום: דניאל לילה
רולדות פרי וחשק. צילום: דניאל לילה

מי לא מכיר בצק שק"ם? ניטרלי (לא מתוק ולא מלוח), טעים וכה מוצלח. בחורף אני משדכת לו מלית תותים ובקיץ משמשים או שזיפים, אבל לא לפני שאני הופכת אותו לבצק חש"ק – מחליפה את המרגרינה בחמאה. לפירות אני מוסיפה קורנפלור או קמח (במיוחד לתותים ולפירות יער), שסופח את הנוזלים כך שהבצק נותר פריך.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק חש"ק:

למלית פירות:

להגשה:

אופן ההכנה

מכינים את המלית:

1

מערבבים פירות עם אבקת סוכר, וניל וקורנפלור בקערה.

מכינים את הבצק:

2

מעבדים את חומרי הבצק במיקסר עם וו גיטרה או בידיים רק עד לקבלת כדור בצק (יש להימנע מעיבוד יתר). אם יש זמן, עוטפים בניילון ומעבירים למקרר ל-60-30 דקות.

3

מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה.

ממלאים ואופים:

4

מחלקים את הבצק ל-3 חלקים שווים. ממלאים בכל פעם חלק אחד ושומרים את היתר במקרר.

5

מרדדים כל שליש בצק על נייר אפייה או על משטח מקומח למלבן בעובי 1/2 ס"מ. מורחים את הבצק בכף ריבה בשביל הטעם והדבק ומניחים את תערובת הפירות בצפיפות לאורך אחת הצלעות הארוכות של המלבן (משאירים שוליים דקים בעובי 1 ס"מ ללא מלית). מפדרים את המלית ב-2 כפות קמח (או פירורי לחם, כדי למנוע מהמיצים להתיז) ומקפלים פנימה את הקצוות החיצוניים.

6

מגלגלים לרולדה ומהדקים היטב. חורצים קווים לאורך הרולדה כדי לסמן את החיתוך לפרוסות וגם כדי שלנוזלים יהיה לאן להתאדות במהלך האפייה. מניחים את הרולדות בתבנית.

7

אופים 40-35 דקות או עד הזהבה.

8

מצננים, מפדרים באבקת סוכר ופורסים לעוגיות.

9

שומרים בקופסה אטומה עד 4-3 ימים - מעבר לכך התותים ירטיבו את הבצק.

גיוון: אין לכם קמח תופח? אפשר להחליף ב-½2 כוסות קמח רגיל + כפית אבקת אפייה.

מאותם חומרים אפשר להכין עוגיות פרי פריכות יחד עם הילדים: מקמחים היטב משטח עבודה, מרדדים את הבצק לעובי 1/2 ס"מ וקורצים עיגולים עם כוס. מורחים קצת ריבה במרכז כל עיגול, מניחים מעט מתערובת התותים ומרימים את קצות הבצק ליצירת משולש (כמו אוזן המן) או ריבוע.