מתכון

רוסטביף צלוי המון זמן

השנה החלטנו להעמיד במרכז השולחן אונטריב - נתח זול בהרבה מהנתחים היוקרתיים, שמתייצב בגאווה למשימת הצלייה

59,784 בשלנים התעניינו במתכון זה
צילום: בן יוסטר | סגנון: אוריה גבע. סגנון: אוריה גבע | צילום: בן יוסטר
צילום: בן יוסטר | סגנון: אוריה גבע. סגנון: אוריה גבע | צילום: בן יוסטר

כולם כבר יודעים להכין רוסט מושלם מפילה או מאנטרקוט, אבל השנה החלטנו להעמיד במרכז השולחן אונטריב – נתח שבדרך כלל נשלח לטחינה. הוא זול בהרבה מהנתחים היוקרתיים (100 שקל לקילו), אבל מתייצב בגאווה למשימת הצלייה והופך בקלות לרוסט חגיגי. בניגוד לרוסטים רגילים את האונטריב צולים בצלייה רטובה (בתוך נוזלים) המון זמן בתנור עד שהוא מתרכך. בקשו מהקצב שלכם לטמון את הנתח בתוך רשת או שרוול, המונעים ממנו להתפרק ומעניקים לו מראה של מיליון דולר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-150 מעלות.

2

 מחממים סיר כבד וגדול (שיכול להכיל את הנתח ולהיכנס לתנור) עם שמן זית ומשחימים את הבשר מכל צידיו. זה לוקח כ-20 דקות לפחות. מוציאים את הנתח ומניחים בצד.

3

מוסיפים לסיר שיני שום, ירקות, עלי דפנה ועשבי תיבול ומטגנים דקה עד שהשום מזהיב מעט. יוצקים יין ובעזרת כף עץ מגרדים את משקעי הצלייה מתחתית הסיר. מערבבים, מוסיפים ציר ומביאים לרתיחה. מבשלים דקה-שתיים.

4

מחזירים את הבשר לסיר ומביאים שוב לרתיחה. מכסים ומכניסים לתנור. ‏ צולים 5-4 שעות עד שהבשר רך מאוד. מדי פעם יוצקים עליו מנוזלי הבישול או הופכים אותו בתוכם.

5

 מוציאים את הבשר מהסיר, מסננים את הנוזלים ונפטרים מהמוצקים. מחזירים את הסיר לכיריים ומצמצמים את הנוזלים על להבה גבוהה עד שמתקבל רוטב שחום וסמיך.

6

מתקנים תיבול ומעבירים לצנצנת. שומרים במקרר.

7

עוטפים את הנתח ברדיד אלומיניום ושומרים בתוך כלי סגור במקרר.

8

הנחיות למארחים: בערך ב"הא לחמא עניא" מחממים תנור ל-200 מעלות, מסירים את רדיד האלומיניום ומכניסים את הבשר לחימום של 15 דקות. מעבירים למגש ופורסים. מחממים מעט את הרוטב ומזלפים על הבשר.

שדרוגים ושינויים:
במקום לצמצם את הרוטב נפטרים רק מעלי הדפנה ומבוקה התבלינים וטוחנים את הרוטב עם הירקות לקבלת רוטב שחום וסמיך. זה עובד נפלא ולוקח פחות זמן.