בעלי המלאכה

רמי נעמן – יינן, רמות נפתלי

מייצר כ-10,000 בקבוקים בשנה של יינות זניים ובלנדים זוכי פרסים

רמי נעמן והגפנים של יקב נעמן. צילום: חיים יוסף
רמי נעמן והגפנים של יקב נעמן. צילום: חיים יוסף
16 בדצמבר 2018

רמי נעמן נולד ב־1955 בקיבוץ מעברות. את ילדותו העביר באשקלון ואת נעוריו ברמת השרון. ב־1977 הכיר את בטינה – לימים אשתו, שותפתו לדרך ואם שלושת ילדיו. הוא למד קולנוע באוניברסיטת תל אביב ועבד כמנהל הפקות, ככותב וכבמאי. לאחר מכן עבד בחברת הייטק והיה ממקימי האוזן השלישית בתל אביב. במקביל לימד קולנוע ומשחק מול מצלמה. ב־2001 עברו רמי ובטינה לגור בגליל, והמשיכה ליין גרמה לרמי לנטוע את הכרם הראשון צמוד לביתם, כיום הקטן שבשני הכרמים של היקב. הוא למד ייננות ביקב שורק וייצור יין במכללת תל חי. ב־2004 בצר לראשונה את הכרם והכין יין ביכורים. באותה שנה הקים את יקב נעמן. שנה לאחר מכן כבר שולשה כמות היין, והיום היקף הייצור עומד על 10,000 בקבוקים בשנה.

יקב נעמן מייצר יינות זניים או בלנדים מענבי קברנה סובניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו בהרכבים שונים, רובם מיושנים בחביות עץ. במהלך השנים זכו היינות בעשרות מדליות בתחרויות בינלאומיות. יקב נעמן חבר מייסד בעמותת יין נטו, שבה חברים עשרות יקבים מקומיים. חברי העמותה חתומים על אמנה, המבקשת להתחייב כלפי הלקוחות על יין עם מינימום תוספים וכן שקיפות מלאה בהכנה. העמותה מבקשת לטפח את הטרואר הגלילי, וכך עושים גם בני הזוג נעמן.

"יינן ביקב קטן מעורב בכל שלבי הכנת היין: גידול הענבים, הבציר (שהסתיים בימים האחרונים), מיון הענבים וההתססה של היין", אומר נעמן. "הוא יכול לפקח על כל שלבי התהליך, כולל קביעת שמו ועיצוב התווית". רמי הוא חובב מוזיקה, והבלנדים נושאים שמות כמו Pink Floyd, Deep purple וגם After 10 years כמחווה כפולה: ללהקת רוק משנות ה־70 ולבציר העשירי של היקב.

יקב נעמן, משק 90 רמות נפתלי, 6944463–04. לאתר