מתכון

תבית של אוסובוקו טלה ואורז פרסי ארוך

ארז קומרובסקי הופך את מנת התבית מהמטבח העיראקי לתבשיל ריחני של טלה ואורז

15,170 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2016
תבית של אוסובוקו טלה ואורז פרסי ארוך. צילום: בן יוסטר
תבית של אוסובוקו טלה ואורז פרסי ארוך. צילום: בן יוסטר

רצה הגורל, ובאחת הפעמים שהכנתי את התבית הזה היה בין האורחים רואה-חשבון מרמת גן — בגדדי אסלי, כבד שבכבדים, כזה שעדיין מכין סילאן בעצמו. הוא נתן מבט אחד בתבית שלי, כחכח בגרונו ונשא הרצאה מלומדת על חשיבות המסורת וקדושת המתכונים. הסתכלתי עליו בחזרה וביקשתי שיטעם ויגיד מה דעתו. הוא מת על זה, ובכל זאת התעקש שזה לא תבית. לדעתי הוא ממש טעה. על אף שאין פה תרנגולת אלא טלה, מדובר באמא של כל התביתים.

שימו לב – את האורז משרים השריה מקדימה של לילה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשימון הנתחים והסיר:

לתערובת התבלינים:

אופן ההכנה

1

משרים את האורז בשפע מים למשך לילה ומסננים.

2

כותשים את התבלינים במכתש ועלי או במטחנת קפה/תבלינים (אם כותשים בעלי ומכתש, מוציאים את גרגרי ההל מהתרמיל ומסלקים את התרמילים).

3

‏מלהיטים מחבת ברזל. מושחים נתחי אוסובוקו במעט שמן זית ומצפים מכל הצדדים בשליש מכמות תערובת התבלינים. מעבירים למחבת וצורבים כ-7-5 דקות מכל הצדדים עד להשחמה.

4

‏מחממים תנור ל-180 מעלות.

5

‏מערבבים אורז עם בצל, עגבניות מגוררות, 1/2 כוס שמן זית ויתרת תערובת התבלינים. מוסיפים פיסטוקים, מלח ונענע מיובשת ומערבבים.

6

משמנים תחתית של סיר ברזל עבה במעט שמן זית ומשטחים 1/2 מכמות תערובת האורז. מניחים מעל את נתחי האוסובוקו ומכסים ביתרת האורז. יוצקים ½1 כוסות מים רותחים ומניחים נייר אפייה בצמוד לאורז. עוטפים את מכסה הסיר ברדיד אלומיניום (כדי לשמור על האדים) וסוגרים.

7

‏אופים שעה, מורידים את הטמפ' ל-110 מעלות ואופים לילה שלם. מדי כמה שעות בודקים את התבשיל, ואם הוא יבש מאוד מוסיפים עד 1/2 כוס מים רותחים.

8

‏טעים להגיש עם יוגורט מתובל בנענע,לא הכרחי לשומרי כשרות.