מתכון

שוקולד צ'יפס הפתעות

עוגיות נימוחות ומלאות בהפתעות, את התוספות אפשר לשנות ולהתאים למה שיש בבית

78,205 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2020
עוגיות שוקולד צ'יפס של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח
עוגיות שוקולד צ'יפס של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

כמה דברים לפני שמתחילים: 

  • למרות שהשוקולד צ'יפס נותנים לעוגיות את שמן, אני ממליצה לכם להחליף אותם בשברי שוקולד מריר אמיתי מכיוון שהוא מוסיף עומק ומתמוסס רק חלקית (וכך  תורם גם למרקם). אין לכם בבית שוקולד משום סוג? לא נורא החליפו אותו או חלק ממנו במה שכן יש: סוכריות קרמל, מרשמלו, עדשים וכדומה.
  • אני אוהבת לפזר מעל העוגיות מלח מאלדון – מלח יבש בשבבים שאינו מתמוסס בחום כך שהוא מורגש היטב בביס. המלח מעצים טעמים ויכול לקחת את העוגיה שלכם מעוגיית שוקולד צ'יפס נחמדה, לפיצוץ של טעמים בפה. קונים בחנויות המתמחות.
  • את העוגיות מוציאים התנור כשהן רק מתחילות להשחים והמרכז שלהן עדיין רך – כך הן נימוחות במיוחד. אם אתם אוהבים את העוגיות שלכם יותר קראנצ'יות, תשאירו אותן בתנור כמה דקות מעבר למה שמצויין במתכון.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים 2-3 תבניות תנור בניירות אפייה.

2

אם רוצים להכין את העוגיות מחמאה חומה, מבשלים את החמאה בסיר קטן מעל להבה בינונית כ-5 דקות עד שמוצקי החלב (המשקעים הלבנים שנותרים מוצקים אחרי שהחמאה נמסה) הופכים חומים ומהמחבת עולה ניחוח אגוזי. מצננים ומעבירים למקרר ל-20 דקות לפני השימוש.

3

מעבדים חמאה חומה - או חמאה רגילה וסוכר חום במיקסר עם וו גיטרה עד שהסוכר נטמע בחמאה ומתקבלת תערובת אוורירית ומעט תפוחה.

4

מוסיפים ביצים אחת אחרי השנייה ומעבדים על מהירות בינונית עד שמתקבלת תערובת חלקה (ללא גושים) במרקם הדומה למיונז. מוסיפים תמצית וניל ומעבדים בקצרה לפיזור אחיד שלו.

5

מערבבים בקערה נפרדת קמח (או קמחים) עם סודה לשתייה, מלח ושוקולד צ'יפס.

6

מוסיפים את תערובת הקמח למיקסר ומעבדים רק עד שמתקבל בצק.

7

מניחים כדורי בצק (בגודל כדורי גלידה) בתבניות, ברווחים של 3 ס"מ ביניהן (אל תצפפו אותן העוגיות מתרחבות בתנור). אם יש לכם כף גלידה מצוין - היא הכי נוחה ליצירת הכדורים.

עוגיות שוקולד צ'יפס. ליאור משיח

8

אופים את העוגיות 14 דקות או עד שהן מתחילות להשחים.

ליאור משיח חולקת סיפורים מהמזווה