משקשקים את זה נכון: טיפים להכנת שייק קיצי

צילום: עודד מרום | סגנון: דיאנה לינדר
צילום: עודד מרום | סגנון: דיאנה לינדר

מצאנו את אחת הדרכים הטעימות והבריאות להתרענן בחום הכבד: מכינים שייקים עשירים בפירות, ירקות ועוד דברים טובים

24 ביולי 2017

שייקים הם דרך נהדרת להתמלא באנרגיה ולהתרענן בחודשי הקיץ. לאלה מכם שלא מספיקים לאכול ארוחת בוקר כמו שצריך, או למי שלא מתחשק לו לאכול ארוחה כבדה בערב, שייק בריאות הוא פתרון מצוין. אז הכינו את הבלנדר, כי הארוחה הבאה שלכם עומדת להיות מוכנה בלחיצת כפתור!

מתכון לפינה קולדה ירוקה של פאולה
מתכון לשייק פטל וניל של פאולה 

לפני שמפעילים את הבלנדר

כמות הנוזל שתוסיפו תלויה בפירות ובירקות וגם בטעם שלכם. מתחילים עם מעט ומוסיפים בהדרגה ולפי הצורך. זה יכול להיות מיץ, חלב אורז או מים.
לא חייבים להיצמד למתכון כדאי לשמור על יחס של 40% ירקות לעומת הפירות, ובהמשך, כשמתרגלים לטעם, אפשר להעלות את אחוז הירקות.
משדרגים עם עשבי תיבול טריים או יבשים (נענע, מליסה, לואיזה, למון גראס, נענע, זוטא לבנה), אבקת עשב חיטה או אבקת אצות, אגוזים (פקאן, קשיו, מלך, לוז, מקדמיה), גרעינים (דלעת, חמנייה), זרעים כתושים (הל, גדילן, שומר, כוסברה או ציפורן) כמו גם אבקת פרוביוטיקה.
שומן זה טוב! מוסיפים כמות קטנה של שומן איכותי לכל שייק על מנת להגביר את ספיגת הוויטמינים והמינרלים בגוף. מומלצים: שמן קוקוס, שמן זית, אבוקדו, טחינה, שקדיה, שמן המפ, זרעי צ’יה, זרעי פשתן טחונים, גרעינים ואגוזים.
אחסון הכי טוב לשתות שייק טרי, אבל אפשר לאחסן בקירור עד יומיים-שלושה. בדרך זו אפשר ליהנות מהשייק גם בעבודה, בטיול או בחופשה.

חוץ מהטעם, הנה עוד 5 סיבות לשתות שייקים:

  1. כי כך נהנים מכל חלקי הפרי והירק, כולל הסיבים.
  2. כי הם מגדילים משמעותית את צריכת הירקות היומית – רווח נקי מבחינת כמות הוויטמינים, המינרלים והסיבים התזונתיים.
  3. כי הם מוסיפים לתפריט כלורופיל, שמצוי בשפע בירקות עליים, שמסייע בהובלת חמצן לכל חלקי הגוף, מחזק את המערכת החיסונית, מנקה רעלים מן התאים ומניע את מערכת העיכול. ככל שהעלה ירוק יותר, כך תכולת הכלורופיל שבו גבוהה יותר.
  4. כי הם מעניקים לגוף תחושת שובע נעימה ורוויה ובעצם אפשר להחליף ארוחה כשאין זמן לשבת לאכול.
  5. כי הם מעשירים את התפריט בשומנים טובים כמו חלב שקדים, טחינה או אבוקדו.