תפוחים מן המטבח – אופים עוגות עם תפוחים

תפוחים
תפוחים

יש משהו יותר מפתה מריח של עוגה בתנור? כן. יש: ריח של עוגת תפוחים בתנור, רצוי עם קינמון

3 בספטמבר 2017

ראש השנה, חג התפוח בדבש, הוא שעתן היפה של עוגות התפוחים – גם בשל המסורת, אבל בעיקר בזכות שפע של תפוחים טריים וטעימים, המציפים את השווקים בעונה זו. לקראת החג אתם מוזמנים לרענן את אוסף עוגות התפוחים האהובות עליכם ובעיקר לא לעבוד קשה מידי: משלבים תפוחים עסיסיים עם סוכר ותבלינים, מגלגלים הכל בבצק מוכן וקינוחי החג המרשימים שלכם מוכנים בלי טיפת מאמץ.

חכמת מטבח – אפייה עם תפוחי עץ

קליפה – כן או לא? אם חותכים קטן – קולפים, אבל לשמירה על צורה ומרקם – עדיף להשאיר את הקליפה.
מיץ לימון למניעת השחרה של התפוחים וגם למינוף הטעם המתקתק שלהם.
מתיקות לא רק הלבן הפשוט – סוכר חום, ובמיוחד הדמררה, נותן טעם וצבע עמוקים לעוגה ומעודד קרמול. דבש, מייפל וסילאן יתאימו מאוד לזיגוג תפוחי עץ לפני שמוסיפים אותם לעוגות.
קינמון ושות' בן הזוג הטבעי של התפוחים הוא הקינמון, אבל גם מוסקט, ציפורן, ג'ינג'ר והל עובדים יפה.
בצק תפוחי עץ יכולים להשתלב כמעט בכל מאפה ומסתדרים מצוין עם סוגים שונים של בצקים: בצק פריך, שמרים, עלים ועוד. כדי לחסוך בזמן ובאנרגיות תוכלו לשלב את תפוחי העץ עם מגוון בצקים מוכנים ולהגיע לתוצאות מרשימות במיוחד.

עשינו לכם חשק?

לא רק גרני סמית

התפוחים הירוקים החמצמצים (גרני סמית) הם ברירת המחדל כשמדובר באפייה, אבל יש זנים נוספים שמתנהגים יפה בתנור ומפיקים תוצאות לא פחות טובות. מה שאתם מחפשים הוא מרקם מוצק, שלא יהפוך למחיתי בתום האפייה, וגם מידה מסוימת של חמצמצות לצד מתיקות — שילוב שייתן לעוגות שלכם טעם יותר מורכב ומעניין.
פינק ליידי — הכוכב העולה של עולם התפוחים למאכל. יש לו מרקם נפלא, הוא עסיסי ולצד המתיקות המעודנת יש גם חמיצות רעננה. באפייה הוא חייל מצטיין — נוח לקלוף ולחתוך אותו ובתום האפייה מרקמו נותר יציב ומוצק.
גולדן דלישס — כשהוא במיטבו, טרי ובשיא עונתו, מדובר באחד התפוחים הטעימים ביותר. יש לו ניחוח נהדר וטעם דבשי מקסים והוא מתנהג נפלא באפייה — בתנאי שמצאתם את התפוחים הקטנים והמוצקים (כי הגדולים לפעמים נוטים להיות קמחיים מדי). את טארט הטאטן המסורתי אופים עם גולדן דלישס, והם מתאימים גם לעוגות בחושות.