חיפוש מתקדם

איך הופכים לחמנייה לסלב?

ההמבורגר של עומר מילר לא לבד. גם הלחמנייה החובקת את הקציצה ומסומנת באיקס הפכה כבר מזמן לסיפור הצלחה. האופה שמאחוריה מספר על הפיתוח המיוחד
חיפש סימן היכר אייקוני. הלחמנייה של עומר מילר | צילום: מרב וסרמן
חיפש סימן היכר אייקוני. הלחמנייה של עומר מילר | צילום: מרב וסרמן

המבורגר הוא אחד המוצרים הפופולאריים ביותר בעולם. משנה לשנה עולה מספר מזללות ההמבורגר בעולם וגם בישראל. אחד הבולטים שבהם הוא SUSU AND SUNS שפתח השף עומר מילר בשדרות רוטשילד בתל אביב. מבוקר עד ערב משתרך תור לפני הדוכן והוא מצטרף לתורים מרשימים אחרים, דוגמת זה שמול ה”ויטרינה” באבן גבירול ונחלת בנימין בתל אביב. אבל אם תשאלו את מילר, הוא יספר שחצי מהכתרים שייכים ללחמנייה שפותחה במיוחד עבורו במאפיית “לחמא”, המאפייה הארטיזנית הגדולה בישראל, המספקת לחם למסעדות רבות. האופה הראשי של “לחמא” הוא אלי אברהם, שנחשב לאחד המובילים בישראל.

> אז איך באמת ההמבורגר של עומר מילר?

“היה לי ברור שאני הולך להכין המבורגר איכותי והיה לי ברור שאני רוצה לחמניה עבודת יד ולא לחמניה מתועשת” ,מספר עומר מילר, “את אלי אברהם אני מכיר מזמן, וכך נכנסנו לפיתוח של לחמנייה. זה לקח לנו חודשים ובעצם, אנחנו ממשיכים גם עכשיו בתהליכי אופטימיזציה ללחמנייה. פעם רציתי קצת יותר סוכר, פעם פחות, ופעם יותר או פחות אלסטיות או יותר אויר. אחרי הכל הלחמנייה אחראית לפחות על חצי מהטעם של ההמבורגר”.

עמד באתגר בהצלחה. אלי אברהם | צילום: אילן גור
עמד באתגר בהצלחה. אלי אברהם | צילום: אילן גור

למילר הייתה עוד דרישה: שהלחמנייה תהיה מזוהה, אייקונית אפילו: “רציתי לחמנייה עם צורה מיוחדת, כך שיהיה אפשר להבחין בהמבורגר שלי מרחוק. ובאמת, הלחמנייה שלי לא דומה לשום לחמנייה אחרת. לזכותו של אלי אפשר להגיד שהוא מוכן לכל ניסיון ולכל אתגר, ומאוד מרוצה מהתוצאה”. האופה אלי אברהם מאשר. “אצלנו כל מי שמזמין רוצה שהלחמנייה שלו תהיה מזוהה”, הוא מגלה, “וזה יוצר לי בכל פעם אתגר, אבל אני אוהב אתגרים”.

תגובות

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *