חיפוש מתקדם

החמאות החדשות

הן מפוצצות בטעם אגוזי ומעניקות מרקם קטיפתי לרטבים, תבשילים ומרקים. והן גם טבעוניות!

650X500

לוקח משהו כמו 20 דקות להכין אותן ופחות או יותר כל מה שצריך לעשות זה ללחוץ על כפתור. התוצאה היא חמאת אגוזים, שמוסיפה ארומה וטעם לאינספור מאכלים ויכולה להציל את המצב כשיש אורחים טבעונים. כיוון שכל החמאות מכילות חלקיקי אגוז זעירים השימוש בהן הוא כתוספת טעם, שמעניקה מרקם קטיפתי למרקים או לתבשילים (מוסיפים בתום הבישול) או בסיס לקינוחים ורטבים. למשימות טיגון הן פחות מתאימות, אבל אם מדובר בטיגון קצרצר (של חביתה למשל) אפשר לנסות.

חמאת קוקוס
לטיגון חביתה, כתוספת ארומטית לאורז לבן (מוסיפים מעט לסיר אורז מייד בתום הבישול, מכסים ומשהים לכמה דקות), כחלופה לקרם קוקוס בתבשילי קארי, כתחליף לחמאה שמעל הפנקייק או סתם ככה עם הכפית ישר מהצנצנת.
כך מכינים כ-400 גרם: קונים 1/2 ק”ג שבבי קוקוס לא ממותקים וללא הקליפה (בחנויות תבלינים מתמחות, למשל “קליפורניה” ו”כתר” בשוק לוינסקי בתל אביב) וטוחנים עם קורט מלח במעבד מזון כ-20 דקות עד שמתקבלת משחה כמעט חלקה, שומנית ומבריקה. מדי פעם עוצרים ומסירים בעזרת מרית את מה שנדבק לדפנות ולתחתית המיכל. שומרים את החמאה עד חודשיים בצנצנת אטומה במקרר.

חמאת קשיו
כתוספת למאכלים הודיים (מלאי כופתא למשל), כרכיב בקינוחים טבעוניים או בוויניגרטים קצת יותר מעניינים או כבסיס לקראסט של דגים צלויים או מטוגנים.
כך מכינים כ-600 גרם: מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מניחים 600 גרם אגוזי קשיו בתבנית וקולים 10 דקות. מערבבים מדי פעם. מצננים ומעבירים למעבד מזון. מוסיפים קורט מלח וטוחנים. במהלך הטחינה מזלפים באיטיות 5 כפות שמן זית. טוחנים בסה”כ כ-20 דקות עד לקבלת חמאה חלקה ומבריקה. מדי פעם עוצרים ומסירים בעזרת מרית את מה שנדבק לדפנות ולתחתית המיכל. שומרים את החמאה עד חודשיים בצנצנת אטומה במקרר.

חמאת אגוזי לוז

כבסיס לוויניגרט (מתכון בהמשך) או לרוטב פסטה (מקפיצים פסטה מייד בתום הבישול עם חמאת אגוזי לוז, עלי מרווה ושום עד שהיא נעטפת בחמאה) וכמובן שילוב מצוין עם כל דבר מתוק: מוסיפים לבלילה של עוגת גבינה קרה או אפויה, למוס או לעוגת שוקולד או מערבבים עם גנאש מקרם קוקוס ושוקולד מריר, מקפיאים ומקבלים חטיפי פאדג’ טבעוניים וטעימים.
כך מכינים כ-600 גרם: מחממים תנור ל-170 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מניחים 600 גרם אגוזי לוז בתבנית וקולים 10 דקות. מערבבים מדי פעם. מניחים את האגוזים על מגבת מטבח, עוטפים אותם עם שולי המגבת ומשפשפים כדי להסיר את הקליפות (אפשר גם לקנות אגוזים קלופים — הם מעט יקרים יותר). מעבירים את האגוזים הקלופים למעבד מזון וטוחנים כ-20 דקות לקבלת חמאה חלקה ומבריקה. מדי פעם עוצרים ומסירים בעזרת מרית את מה שנדבק לדפנות ולתחתית המיכל. שומרים את החמאה עד חודשיים בצנצנת אטומה במקרר.

וויניגרט לוז

כך מכינים כ-500 מ”ל ויניגרט לוז: טוחנים במעבד מזון 3 כפות חמאת אגוזי לוז, 2 שיני שום כתושות, 1/4 כוס חומץ בלסמי, 2 כפות מיץ לימון, כפית דבש, מלח ופלפל במשך כדקה לאיחוד. מזלפים פנימה 2/3 כוס שמן זית תוך כדי עיבוד עד שהוא נטמע. לטעמים מתקתקים ופחות אגוזיים מחליפים את חמאת אגוזי הלוז בחמאת קשיו. שומרים עד חודשיים במקרר.

תגובות

תגובות (4)

  • אבי 9 במאי 2017 8:46 השב

    אני חושב שיש טעות במתכון לחמאת אגוזי הלוז- חסר שמן/שומן כמו שמופיע בחמאת אגוזי קשיו. טחינה של האגוזים הקלויים תיתן אגוזים טחונים

    • לי גיל - על השולחן 11 במאי 2017 10:16 השב

      אין טעות – האגוזים מכילים מספיק שמן כדי שתיווצר חמאה.

  • שרה אנגל 9 במאי 2017 19:23 השב

    הלו עלהשולחן, ברוך בואכם לנושא המכירות. חשבתי שאתם עוסקים רק בעשיית אוכל ולא במכירות אבל בכל זאת יפה שאתם מציעים חמאות מכל סוג אבל אני לא אוכלת חמאה בכלל.
    בכל גרם שומן יש 9 קלוריות ולא מסתפקים רק בגרם אחד שומן אז אם ניקח את הכמות שמתמשים בה לארוחה אז נגיע לכמה מאות קלויות מיותרות. שלא לדבר על כך שהאגוזים מעובדים בדרך לא ידועה ועם חומרים לא ידועים שאי אפשר לדעת איזה נזק נוסף הם עושים. מעדיפה לאכול אגוזים ושקדים שלמים או לטחון אותם לבד אם זה כל כך חשוב. עוד שומן לשומנים שהגוף כבר במילא מקבל ביום מכל מיני מאכלים אחרים, באמת לא צריך. תודה על הרעיון אבל לא בשבילי.

  • טלי 12 במאי 2017 7:29 השב

    הי. תודה על המתכונים. אשמח לדעת על איזה בלנדר ביתי אתם ממליצים שמסוגל לעבוד 20 דק ברציפות מבלי להשרף…

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *