חיפוש מתקדם

מבשלים ארוחה מפסקת

מה לאכול וכמה, אילו תוספות ישביעו אתכם לזמן ממושך ואיך כדאי לתבל את האוכל?

לארוחה המפסקת של יום כיפור יש אופי קצת אחר משאר ארוחות החג בלוח השנה היהודי – היא הרבה יותר מעודנת ומוציאה את תועפות התבלינים והשמן לחופשה קצרה. לאור העובדה שמיד לאחריה הגוף אמור לצאת להפסקה קצרה מכל מה שקשור לאכול ושתיה, היא צריכה להיות משביעה מצד אחד, אבל גם לא כבדה מידי מצד שני. לקראת יום כיפור בנינו ארוחה מפסקת שעונה בדיוק על הדרישות האלו עם בונוס – היא לא תדרוש מכם לעבוד שעות במטבח.
צום קל וגמר חתימה טובה!

מרק עדשים כתומות ולימון

מרק עדשים כתומותכמה מעט רכיבים יש במרק הזה, וכמה הוא טעים! העדשים ממלאות את הבטן והלימון, שסוחטים פנימה לפני ההגשה, ממתן את החריפות ומעדן את הטעמים.
← למתכון מרק עדשים כתומות של שי-לי ליפא

סלט קינואה, בטטות ושקדים

סלט קינואההסלט הזה עומד להפוך להיות בן בית במטבח שלכם. הבטטות והקינואה נותנות תחושת שובע לאורך זמן, השקדים מוסיפים קראנצ’יות נעימה ועשבי התיבול מרעננים את כל העסק.
← למתכון סלט קינואה, בטטות ושקדים של רות אוליבר

קציצות בקר עם תחתיות ארטישוק

קציצות בקרבדרך כלל ממלאים את תחתיות הארטישוק בבשר טחון, מטגנים ואז מבשלים ברוטב, אבל ביום כיפור אנחנו מעדיפים לחסוך את הטיגון (ואת העבודה). הטריק של מיכל בהט: לוותר על שלב המילוי ולהפוך את הארטישוק לחלק מהרוטב הלימוני והעשיר.
← למתכון קציצות בקר עם תחתיות ארטישוק של מיכל בהט

קדרת עוף עם שומר וזיתים

קדרת עוף עם שומר וזיתיםקדרה מרשימה וריחנית בכלום השקעה – פשוט מסדרים את נתחי העוף בתבנית, יוצקים עליהם יין לבן, מוסיפים שומר וזיתים ונותנים לתנור לעשות את כל השאר.
למתכון קדרת עוף עם שומר וזיתים של מיכל מוזס

אורז פרסי עם טהדיג

אורז פרסיבכל פעם שאנחנו רוצים להעלות את מקדם הרושם של הארוחה (מבלי לוותר על האווירה הביתית המזמינה והנעימה) אנחנו מכינים סיר אורז כזה – שכבת טהדיג מתפצפצת מלמטה ואורז לבן שיוצא אחד-אחד מלמעלה.
← למתכון אורז פרסי חגיגי עם טהדיג של אורלי פלאי-ברונשטיין

מקרוט – עוגיות סולת ותמרים

מקרוט עוגיות סולת ותמריםאת הארוחה המפסקת שלנו בחרנו לסיים בסגנון טריפוליטאי – עוגיות עסיסיות שלצידן חליטה מרירה מעט של תה, שתעדן את המתיקות.
← למתכון עוגיות מקרוט של יוסי (יוסיפון) מסילתי

אולי יעניין אתכם גם: 
לכל המתכונים שלנו לארוחה המפסקת באתר
מתוקים לשבירת הצום

טיפים לצום קל

  • חשוב לשתות מים כמה ימים לפני (והרבה..). הקפידו גם לשתות לפחות 2 כוסות מים בסיום הארוחה המפסקת.
  • מתחילים את היום עם כמה ארוחות קטנות ועתירות פחמימות (לחם ומאפים מחיטה מלאה) מדי כמה שעות על מנת לצייד את הגוף באנרגיה רזרבית.
  • הארוחה המפסקת צריכה להיות משביעה אך לא כבדה. מרכיבים ארוחה ממנת עוף או או דג עם תוספת פחמימות כמו פסטה, אורז, בורגול ותוספת ירק מבושל.
  • שומן זה טוב! סעודה המכילה גם שומנים תעניק לכם תחושת שובע לאורך זמן. עדיף שומנים מן הצומח: טחינה, אבוקדו, אגוזים, שמן קוקוס ושמן זית.
  • מזונות המכילים סיבים תזונתיים כמו דגנים מלאים, ירקות (עם הקליפה) וקטניות יותירו תחושת שובע ויקלו עליכם את הצום מחד. מאידך הקשיבו לגוף שלכם: אל תאכלו אם אתם לא רגילים ואל תפריזו, כדי שלא תכבידו על הגוף.
  • התיבול בארוחה צריך להיות מתון, כדי שלא יצמיא (בלי חריף, מעט מלח ובלי כמון או קארי).
תגובות

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *