"בגיל 7 כבר זרקתי פיצות באוויר"

יוניליוור פודסולושיינס
יוניליוור פודסולושיינס

"הכי מסובך זה לעשות אוכל פשוט" - הכירו את שף ארי ירזין, טבח ומסעדן המתמחה באוכל איטלקי

5 בפברואר 2017

איך הגעת לבישול? באופן טבעי. אני לא זוכר את עצמי אחרת. כבר בגיל 6 ראיתי שזה קל לי ומאז אני שם. בגיל 7 כבר זרקתי פיצות באוויר.

ולמה אוכל איטלקי? הכי הגיוני מבחינתי, נתפשתי לזה. אוכל קל ופשוט לכאורה, אבל הוא רק נראה פשוט, כי הכי מסובך זה לעשות אוכל טעים עם חיוך.

התחנות החשובות בקריירה שלך התחלתי בקפה "רוול" אצל אורי רוטשילד, שקנה את העסק מהאחים קצנגולד. ניהלתי את "רוול" בטיילת ואחר כך בדיזנגוף. אחר כך ניהלתי את מסעדת "בוננזה" ברחוב טרומפלדור וגם הקמתי "בוננזה" בעין הוד. משם עברתי למתחם "החווייה הישראלית", למסעדה שנקראה "אמרלד". בהמשך פתחתי עם אחי יורם את "עד העצם" בהרצליה, שהיתה מסעדת בשרים יחידה מסוגה. בדרום תל אביב הקמנו את "פסטהלינה" האיטלקית, שהיתה להיט בתקופתה, וגם את "בירנבאום ומנדלבאום", "פיצה סטוצי", את הבר "גורקי" (שקם במקום שבו שכנה קודם ה"פסטהלינה") ובהמשך פתחנו את "צ'ימיצ'נגה" בתל אביב, "זוזוברה" בהרצליה, רשת "מוזס", "קפה איטליה" בתל אביב, "טקריה" לאוכל פאסט קז'ואל מקסיקני בתל אביב, רשת הפיצות "טוני וספה" ומסעדת "מגזינו" החדשה בתל אביב, שעוצבה על ידי רעייתי יעל.

מה אתה אוהב במקצוע? אוכל, אוכל, אוכל. כל השאר לא מעניין אותי. אני כאן בשביל האוכל.

דמויות מוערכות בעולם? השפיות רות רוג'רס ורוז גריי, שהקימו את "ריבר קפה" בלונדון – מסעדה מופלאה המגישה אוכל איטלקי. 30 שנה הן מגיעות יומיום למסעדה. בית ספר לקולינריה ולמסעדנות!

ואת מי אתה מעריך בארץ? יש שורה של שפים צעירים ומוכשרים: ירון שליו ("טוטו"), יוסי שיטרית ("משייה", "קיטשן מרקט"), שרון כהן ("שילה", "קפה אירופה"),  ויובל בן נריה ("טאיזו").

חומרי הגלם האהובים פסטה כמובן וגם אנשובי עם טעם האוממי, שמעמיק את הטעמים וממלא במטבח האיטלקי את תפקיד ה"דמי גלאס" מהמטבח הצרפתי.

מה בחיים לא תכניס לפה? כלבים וחיות מחמד. אני גם לא אוכל חרקים כי זה לא עושה לי את זה.

עם מי היית רוצה לאכול ארוחה? עם חברים ומשפחה וכמובן עם אשתי. בסוף האוכל צריך להיות טעים ושמח. אנחנו מקימים מקומות שאנחנו שמחים לאכול בהם בעצמנו.

ספר בישול אהוב? River Café Cookbook.

ליצירת קשר עם שף ארי ירזין:
טלפון: 03-5612888
מייל: restaurant@cafe-italia.co.il