ראיון עם שף: גולן ישראלי

יוניליוור פודסולושיינס
יוניליוור פודסולושיינס

הוא מאכיל מאות סועדים ובישל ביחד עם השפים של אובמה ופוטין – אבל הכי אוהב חלה עם פסטרמה. הכירו את גולן ישראלי

21 בדצמבר 2016

איך הכל התחיל? שֵירתי ביחידה מובחרת בצבא. היינו במוצבים בלבנון ולא היו לנו טבחים, אז החבר'ה בישלו לעצמם. גם אני בישלתי וכולם החמיאו לי. אז בישלתי עוד וקיבלתי עוד מחמאות וכך זה התגלגל. במהלך חופשת השחרור נרשמתי לקורס לאומנות הבישול של רשת "דן" והשאר היסטוריה. כך הפכתי להיות אחד מ"נערי שפיגל" (מנהל המזון והמשקאות האגדי של רשת "דן", שייסד את הקורס).

תחנות חשובות בדרך: אחרי הקורס ב"דן" עשיתי סטאז' ב"קרן" של השף חיים כהן ובמקביל עבדתי ב"דן אכדיה" אצל השף מיקי ניר. המשכתי לשלושה חודשי סטאז' ב"וולדורף אסטוריה" בניו יורק, עבדתי ב"קינג דיוויד" עם השף אבי שטייניץ ואחר כך התמניתי לשף של "לאונרדו פלזה" (כיום "הרודס") בתל אביב ונשארתי שם 15 שנה; תחנה קצרה ב"הילטון" ועכשיו ב"דן" אכדיה הרצליה.

הכי אוהב במקצוע: לבוא בבוקר ולראות צוות מחייך וגם להיות בערב חג עם 500 אורחים, שנהנים מהאוכל שהכנו להם.

האתגר הכי גדול: הארוחה של "קלאב שף" שארגן השף שלום קדוש ב"הרודס" תל אביב לפני כמה שנים. הגיעו שבעה שפים של שבעה נשיאי מדינות כמו סרקוזי, מרקל, אובמה ופוטין ועבדנו יחד – בישלנו ל-200 איש. היתה הרגשה של התעלות. בשלב מסוים נכנס למטבח אלאן דוקאס, מגדולי השפים של ימינו. אחר כך הוא שלח לי ספר שלו עם הקדשה.

דמות קולינרית מוערכת בארץ: השף אבי שטייניץ. עבדתי איתו ב"קינג דייוויד" ועמדתי על המקצוענות והאיכויות האנושיות שלו. לפני 20 שנה הוא יצר את התורה של "דן אילת", שהיה אז המלון החדשני ביותר בתחום המזון והמשקאות. אולמי "אווניו" שהוא פתח גם הם סמן ימני לאולמות אירועים בישראל. האיש הוא ידען גדול: הוא הוביל אותי בסיור קולינרי בצ'יינה טאון כאילו נולד בניו יורק.

חומר הגלם האהוב: כתף בקר מספר 5. זה נתח לבישול ארוך, שצריך נשמה. אם מטפלים בו נכון, הוא יכול להפוך לנתח לפריסה שמגישים במזנון או לראגו נימוח.

הכי אוהב לאכול: פסטרמה טובה עם חלה, סלט חצילים ומיונז.

לעולם לא אכניס לפה: בשר כלב. בווייטנאם נכנסנו לשוק והבסטה הראשונה שראינו היתה בשר כלבים. זה היה נורא.

מה היית אם לא היית שף? רופא מנתח לב או ראש. היתה לי דילמה קשה – מאוד רציתי ללמוד רפואה.

למי היית רוצה לבשל ארוחה? לו הייתי יכול – לרבין ופרס.

עם מי היית רוצה לאכול? גם זה בלתי אפשרי – עם צ'רלי טרוטר עליו השלום, השף הגדול של שיקאגו. גם הוא היה גם דמות נערצת ומודל לחיקוי.

הטרנד הקולינרי הבא: פשטות, חומרי גלם טובים ונגישים, הרבה טריות של עלים ירוקים עם תיבול מינימליסטי וים תיכוני.

עצה לדור ההמשך: להישאר עם הרגליים על הקרקע ולא לרוץ אחרי הריאליטי ולחשוב שהחיים הם הוקוס-פוקוס. מה שלא משיגים עם ידיים חתוכות אי אפשר להשיג לעולם.

ליצירת קשר עם שף גולן ישראלי:
chef.accdia@danhotels.com
09-9597070