מבשלים עם חלקי פנים: לשון בקר

לשון בקר של m25. צילום: ירון ברנר
לשון בקר של m25. צילום: ירון ברנר

לעין בלתי מיומנת הלחי נראית כמו סטייק ואחוזי השומן הגבוהים שלה הופכים אותה לסלחנית לטעויות בישול

19 בדצמבר 2017

הלשון היא נתח יפיפה, עסיסי ונימוח שרבים מתייחסים אליו בחשדנות – כנראה בגלל איזו טראומת ילדות שמקורה במטבח של סבתא. מי שמצליח להתגבר על הפחד ובכל זאת לתת לה הזדמנות לא מאמין שמדובר באותו הנתח. העובדה עם לשון היא די פשוטה ואינה דורשת טכניקה או מיומנות כלשהי, כל מה שצריך הוא רצון ומעט סבלנות. כדי להחדיר בה עסיסיות ועוד קצת טעם כובשים את הלשון לפרק זמן שבין יומיים לשבועיים – התוצאה היא בשר רך להפליא עם טעמים עמוקים.

איך כובשים לשון בקר?

מביאים לרתיחה 4 ליטר מים ומכבים את האש. מוסיפים חופן עלי דפנה, חופן גרגרי פלפל שחור, חופן גרגרי פלפל אנגלי, 2 כפות מלח דק וכף סוכר חום ומערבבים עד שהמלח והסוכר נמסים במים. מצננים. מעבירים את נוזל הכבישה המתובל לקופסה ומכניסים את הלשון. מוודאים שהיא מכוסה בנוזלים (אם צריך, מוסיפים עוד מים) ואוטמים היטב. שומרים יומיים במקרר.

בשלב הבא מבשלים את הלשון בהרבה נוזלים מתובלים. יש לה מעטפת דקיקה, שלא מסירים לפני הבישול, כי היא מגינה עליה מפני ייבוש וגם שומרת שהטעם לא יברח לתוך נוזלי הבישול. במהלך הבישול המעטפת מתנפחת מעט וזה בסדר – זה רק יקל עליכם את מלאכת הקילוף.

יש שמגישים לשון חמה בתוך רוטב (רוטב חמוץ-מתוק פופולרי במיוחד במטבח האשכנזי), אבל הדרך הקלאסית היא להגיש אותה פרוסה – קרה או בטמפ’ החדר, לצד חרדל או רוטב חזרת.