עלה והצלח – להצליח עם בצק עלים

כדי לחסוך זמן, אספנו לכם טיפים למאפי בצק עלים מתוקים ומלוחים שמתפצפצים בפה, ללא צורך ברידוד, קיפול או קירור

30 באפריל 2017

בצק עלים קלאסי מכיל מאות שכבות וחמאה בכמות שווה לקמח, עובר שישה מחזורי קיפול ונשלח לאחר כל אחד מהם לשעה תמימה במקרר. אם בצק שמרים הוא אימת האופים החובבים, על הכנת בצק עלים בבית אין בכלל מה לדבר.

בדיוק מהסיבה הזו החלטנו לדלג הפעם על הכנת בצק עלים בבית, וזמנכם הפנוי ינותב למתכונים מבצק קנוי. בכל פעם יקבל הבצק טיפול מלכותי שונה. צורת הרידוד, חיתוך הבצק, חום התנור ומשך האפייה ישתנו ממתכון למתכון. התוצאה: לכל מאפה מרקם, טעם ולוק שונים לגמרי.

להצליח עם בצק עלים

1. כדאי לקנות בצק עלים על בסיס חמאה. התוצאה תהיה טובה לאין שיעור.
2. אם משתמשים בבצק עלים קפוא, יש להעבירו מהמקפיא למקרר יום קודם, להפשרה הדרגתית. עובדים עם בצק קר מהמקרר, אבל מוודאים שהפשיר לגמרי, אחרת החמאה שבו תהיה קשה, והבצק עלול להיסדק.
3. רצוי לעבוד עם הבצק בסביבה קרירה (התרחקו מתנור או מכיריים חמים והפעילו מזגן בקיץ). אם הבצק נדבק למשטח או לסכין החיתוך, סימן שהוא התחמם והחמאה שבו החלה להתמוסס. עטפו אותו בניילון נצמד, קררו חצי שעה וקדימה לעבודה.
4. חותכים בצק עלים בעזרת סכין חדה בתנועה אחידה וחלקה. בצק עלים אפוי חותכים בסכין מסור.
5. מזגגים בצק עלים על ידי הברשת השכבה העליונה בביצה טרופה. מקפידים שהביצה לא תטפטף מעבר לשולי הבצק ותדביק בטעות את שאר השכבות.
6. לפני האפייה מומלץ להעביר את הבצק למקרר ל”מכת קור” קטנה, כדי שיעלה יפה בתנור.
7. אופים את הבצק היטב, כדי שלא רק השכבות החיצוניות יהיו עשויות אלא גם הפנימיות. מקפידים על תנור מחומם מראש ומוציאים את הבצק רק כשהוא שחום.