פותחים שולחן עם "הבנות אוהבות אוכל"

צילום: דניאל לילה
צילום: דניאל לילה

"הבנות אוהבות אוכל", הפאוור קאפל של EatWith מגלות את סודות האירוח שלהן

7 בספטמבר 2017

גם אם רשימת האורחים שלכם לראש השנה כבר סגורה ואפילו בחרתם מפה לשולחן, המחשבה על אירוח המשפחה המורחבת עדיין גורמת לכם לסחרחורת קלה. כדי לעשות לכם חיים קצת יותר קלים באירוח המושקע של ערב החג, פנינו לנבחרת של מומחי אירוח, כאלה שיארחו אתכם גם בהתראה של חמש דקות ויגרמו לזה להראות קל להכעיס, כדי לסחוט מהם את כל הסודות, הטיפים וקיצורי הדרך שלהם לאירוח. מה הם מחביאים במזווה ובמקפיא? מה שובר הקרח האולטימטיבי שלהם? מהי המנה המנצחת שלהם ומה הדבר שהם הכי פחות אוהבים באירוח?

המארחות: מאחורי "הבנות אוהבות אוכל" עומדות קרן אלה גפן ויעל סלע, שפית וקונדיטורית בהתאמה, שילוב מושלם במטבח ובחיים. העסק הקטן שלהן מתמקד באירוח ביתי – בעיקר דרך EatWith. ‏"לפני שנתיים פנו אלינו מ-EatWith והציעו לנו להיות מארחות במיזם," מספרת יעל. "חשבנו שנעשה ארוחה פעם בחודש בשביל הגיוון, אבל תוך זמן קצר הביקוש עלה והיום אנחנו מארחות 5 ימים בשבוע."

מקסימום אורחים: 35 אורחים בערב ראש השנה האחרון, אירחנו את המשפחות שלנו משני הצדדים. רק בערבי חג, אגב, אנחנו מוכנות שהאורחים שלנו יביאו איתם משהו חוץ מיין: אמא של קרן חייבת להביא צימעס וסבתא שלה נקראת לדגל להכנת גפילטע.

למה אנחנו רוצים להתארח אצל קרן ויעל?

במטבח הרחב שלהן, בדירה היפהפייה במרכז תל אביב, קרן ויעל מבשלות כמעט בכל ערב ארוחות של 8-7 מנות עשירות ומורכבות, שרוקדות על התפר שבין בישול ביתי למסעדני. רוב המנות מוכנות "אה לה מינוט", אבל כמו בבית — אין ממש צִלחוּת ויש רק 4 ידיים שעובדות עם מכשור פשוט של מטבח ביתי מצויד היטב. התוצאה היא טעמים מרתקים שמשלבים בין שני העולמות: מצד אחד האוכל מוקפד ועדין ומצד שני הוא נונשלנטי מספיק כדי לאכול אותו בידיים, להתמסר אליו בלי מחיצות ולהתגעגע אחרי שהוא נגמר.

ככה אנחנו אוהבות לארח

בשנים האחרונות עברנו תהליך מאוד משמעותי בכל מה שנוגע לאירוח אצלנו בבית. בהתחלה היינו מעבירות את רוב הערב במטבח ממבוכה ומחשש מכל האנשים שהגיעו אלינו הביתה פתאום. היום אנחנו הרבה יותר פתוחות ומבינות שאירוח זה לא רק אוכל: החלק הכי חשוב הוא לגרום לאורחים שלנו להרגיש בבית. אנחנו הכי אוהבות שאנשים מגיעים בלי להכיר האחד את השנייה ואחרי 3 שעות של אוכל טוב ושיחה קולחת הם יוצאים עם קבוצת ווטסאפ משותפת – זה מאוד ישראלי ומקסים בעיננו.
אנחנו מאוד אוהבות אוכל קליל שמכינים במקום, לא מנות כבדות שמתבשלות שעות על גבי שעות. הארוחות שלנו נפתחות בכמה מנות ביס עדינות, ומשם זורמות למנות גדולות שמוגשות למרכז השולחן.

מנת הג'וקר שלנו

לא משנה כמה מנות נכין לפני ואחרי כולם ידברו רק על הכנאפה המלוחה – אנחנו מכינות אותה עם תערובת של גבינות וזעתר מנצרת ומגישות עם קרם עגבניות צהובות, זעתר כבוש ויוגורט כבשים (גם אתם תוכלו, המתכון בהמשך).
בגזרת הקינוחים כולם תמיד מחכים לצ'אנקי מאנקי- מגש גדול שעליו יש שכבות של בצק פריך, מוס שוקולד, בננות, שברים של עוגיות, ובגדול – כל הדברים הטובים שיש לנו בקונדיטוריה באותו יום.

מתחילים בכמה מנות ביס עדינות, וזורמים למנות גדולות במרכז השולחן. 
מתחילים בכמה מנות ביס עדינות, וזורמים למנות גדולות במרכז השולחן. 

כוננות אירוח

אנחנו אוהבות להכין גם את חומרי הגלם בעצמנו, כך שתמיד יש אצלנו צנצנות של ריבת חלב, חמאת קוקוס, חמאת קשיו או חמאת לוז, קרקרים ביתיים, סרדינים כבושים, ברזאולה (בשר כבוש), ממרחים ביתיים וצנצנות ענק של לימונים כבושים, שאנחנו מכינות בנובמבר ומחסלות במהלך השנה. במקפיא יש טראפלס סאקה ופלפל שחור וגם קוקילידות.

הטיפ שלנו לאירוח

 

  1. הטיפ הכי חשוב שלנו הוא לתת לאורחים שלכם אווירה של בית, לגרום להם להרגיש רצויים ולנסות להיות עירניים לכל דבר שהם צריכים או שחסר להם במהלך הארוחה – בלי שהם ייאלצו לבקש ולהרגיש לא בנוח.
  2. את הארוחות שלנו אנחנו מתחילות עם דרינק קליל בעמידה – לפני שהאורחים מספיקים להתיישב ולהרגיש לא בנוח – ומשם הכל זורם יותר נעים.
  3. שפע היא מילת המפתח. כמה שיותר מנות כיפיות שיזרמו למרכז השולחן ירימו את הארוחה שלכם למעלה ויתנו לאורחים עוד משהו לדבר עליו.
  4. אל תנסו "לשחק" דמות שהיא לא אתם: אם למשל, אתם לא מארחי השנה, אל תנסו להיות כאלה, זה אף פעם לא יוצא טוב. תהיו אתם, ואז אתם תהיו יותר רגועים וגם האורחים שלכם.
  5. זה אולי נראה מובן מאליו, אבל תטעמו כל מה שיוצא לשולחן. את הארוחה הראשונה שלנו ערכנו לפני 3.5 שנים. היינו בהתרגשות שיא ואחרי שכל האורחים עזבו, טעמנו את המנה הראשונה שהגשנו ונחרדנו – היא הייתה מלוחה להחריד! הכנו עלי גפן ממולאים בגבינת חלומי ושכחנו לשטוף את עלי הגפן. לאף אחד מהסועדים לא היה נעים להעיר לנו והם אפילו לא העזו להשאיר ביס בצלחת – ללא ספק אחת התקריות המביכות שחווינו.

שומרים על אווירה טובה

אל תעשו: משחקי חברה סביב השולחן. זה תמיד מרגיש מלאכותי ומביך.
עשו: צ'ייסרים.

מה אנחנו נוהגות להביא

אנחנו תמיד-תמיד נביא איתנו קינוח ובקבוק יין טוב.

פחות אוהבות בלארח

זה לא קורה הרבה, אבל אין לנו שליטה על מצבי הרוח של האורחים שלנו. יכול להגיע אורח שעבר עליו יום מורכב וברוב המקרים נצליח להוציא אותו מזה, אבל תמיד יש יוצאי דופן. מהצד השני יש את האורחים שמרגישים ממש בבית ולא רוצים ללכת הביתה.