13 דרכים להתחמם בחורף

צילום: דניאל לילה | סגנון: דיאנה לינדר
צילום: דניאל לילה | סגנון: דיאנה לינדר

סנגרייה מתובלת, שוקו חם, צ'אי מסאלה עם ברנדי ועוד 10 משקאות מחממים שירימו את מצב הרוח גם ביום הכי סגרירי בשנה

23 בנובמבר 2017

קוקטיילים יצירתיים לאירוח, משקאות קפה מחוזקים וגרסאות חורפיות למשקאות מוכרים ואהובים: שכחו מקערות מרק מהבילות וזרקו את הפוך הצידה, מצאנו 13 דרכים כיפיות להתחמם בחורף!

סנגרייה

יוצקים לסיר בקבוק (750 מ”ל) יין אדום ו-1/4 כוס ברנדי ומוסיפים 100 גרם (1/2 כוס) סוכר, מקל קינמון, סרט מקליפת תפוז ופיסת ג’ינג’ר בגודל 1 ס”מ. מביאים לסף רתיחה ומבשלים מכוסה על הלהבה הנמוכה ביותר כ-10 דקות לחליטת הטעמים בלי לאדות את האלכוהול. יוצקים ל-6 כוסות ומגישים חם עם פרוסות תפוז.

סנגרייה יין לבן ותותים

יוצקים לסיר בקבוק (750 מ”ל) יין לבן יבש, כוס יין מוסקט (או יין קינוח לבן אחר) או 1/2 כוס רום וכוס מיץ תפוחים ומוסיפים כפית תמצית וניל וסוכר לפי הצורך. מביאים לסף רתיחה ומבשלים מכוסה על הלהבה הנמוכה ביותר 5 דקות. מוסיפים כוס תותים חצויים, יוצקים ל-8 כוסות ומגישים חם.

הפוך עם קלואה והל

מכינים קפה הפוך על בסיס אספרסו משובח, מוסיפים לכל כוס כף ליקר קפה, מזלפים מעל 2 כפות קצפת ומפזרים מעל קורט הל טחון.

סיידר תפוחים חם

יוצקים לסיר 750 מ”ל מיץ תפוחים ו-60 מ”ל (1/4 כוס) קלבדוס (או ברנדי אחר) ומוסיפים מקל קינמון ופיסת ג’ינג’ר שלמה באורך 1 ס”מ (או 4 תרמילי הל). מביאים לסף רתיחה ומבשלים מכוסה על הלהבה הנמוכה ביותר כ-5 דקות לחליטת הטעמים בלי לאדות את האלכוהול. מסננים, יוצקים ל-6 כוסות ומגישים חם, אפשר עם קוביות תפוח טרי.

צ’אי מסאלה “מחוזק”

מביאים ליטר חלב לסף רתיחה בסיר לאט-לאט, כדי שיקציף ויתמלא אוויר. חולטים בו 5 שקיקי תה אינגליש ברקפסט עם 7 תרמילי הל, כף שורש ג’ינג’ר כתוש (או לחילופין 5 שקיקי צ’אי מסאלה) ו-2 כפות סוכר חום כ-3 דקות עד שהחלב מקבל גוון ענברי. מורידים מהאש ומסננים. יוצקים ל-8 כוסות או ספלים, מוסיפים כף ברנדי לכל ספל ומגישים חם.

שוקו היער השחור

מביאים ליטר חלב לסף רתיחה בסיר לאט-לאט, כדי שיקציף ויתמלא אוויר. ממיסים בו 1/2 כוס אבקה להכנת שוקו ומערבבים. מכבים את האש, מוסיפים 1/4 כוס ליקר דובדבנים ומערבבים. מניחים ב-8 כוסות או ספלים 2 קוביות שוקולד מריר ודובדבן אמרנה לכל אחד ויוצקים מעל את השוקו. מעטרים בקצפת ובשבבי שוקולד מגורר.

ארומנטיק

חולטים ליטר וחצי מים עם צרור קטן של לואיזה, 2 אצבעות ג’ינג’ר, 2 מקלות קינמון ו-3 כפות דבש. משהים 5 דקות. יוצקים ל-6 כוסות ומוסיפים לכל כוס כף לימונצ’לו.

מונלייט

מרתיחים כוס חלב עם מקל קינמון. מוסיפים כף דבש וכף ברנדי, מערבבים ומגישים חם.

סנגרייה בלאנקו

יוצקים לסיר בקבוק (750 מ”ל) יין לבן יבש ומוסיפים 100 גרם (1/2 כוס) סוכר, 1/2 תרמיל וניל חצוי לאורכו, כוכב אניס, 3 תרמילי הל וסרט מקליפת תפוז. מביאים לסף רתיחה ומבשלים מכוסה על הלהבה הנמוכה ביותר כ-10 דקות לחליטת הטעמים בלי לאדות את האלכוהול. יוצקים ל-6 כוסות ומגישים חם עם פרוסות תפוז.

בלאדי מרי

מביאים ליטר משקה ירקות V8 לסף רתיחה בסיר. יוצקים ל-8 כוסות או ספלים ומוסיפים לכל ספל כף פסטיס, אוזו או עראק. מגישים עם מקלון סלרי.

מוקצ’ינו

מכינים אספרסו משובח, מוסיפים כפית נוטלה ומערבבים להמסה. מוסיפים כף פרנג’ליקו (ליקר אגוזים), ממלאים את הכוס בחלב מוקצף ומגישים.

שוקולטה תפוז וג’ינג’ר

יוצקים לסיר 500 מ”ל (2 כוסות + 2 כפות) חלב ו-2 מיכלים שמנת מתוקה ומוסיפים סרט מקליפת תפוז ופיסת ג’ינג’ר באורך 1 ס”מ. מביאים לסף רתיחה, מכבים את האש ומשהים ל-10 דקות. מסננים החוצה את קליפת התפוז והג’ינג’ר ומביאים שוב לסף רתיחה. מניחים בקערה 300 גרם שוקולד מריר קצוץ ויוצקים עליו בהדרגה את המשקה. ממתינים דקה-שתיים ומערבבים להמסה. יוצקים ל-8 כוסות או ספלים ומוסיפים לכל ספל כף-כף וחצי ליקר תפוזים.

קוקולטה

ממיסים 200 גרם שוקולד לבן עם מיכל (250 מ”ל) שמנת מתוקה על בן מארי או במיקרוגל. מוסיפים 2 כוסות חלב ופחית קרם קוקוס ומביאים לסף רתיחה. מוסיפים כפית תמצית קוקוס טבעית או תמצית וניל וכוס פינה קולדה ומערבבים. יוצקים ל-8 כוסות ומגישים חם, אפשר עם קוקוס מגורר.

כך מכינים קוקטיילים חמים

התיבול הדרך הכי נכונה להכניס טעמים מדויקים ומעודנים לקוקטייל היא שימוש בתבלינים טריים — מקלות קינמון, ניצני ציפורן, פיסות ג’ינג’ר טרי — ופירות טריים.
קיצורי דרך שקיות של תה מתובל או חליטות תה בטעמים יכולות לספק את הסחורה ולמצות טעמים במינימום זמן.
על סף רתיחה בישול אלכוהול הוא בעייתי מטבעו, כיוון שאנחנו רוצים לחמם את הנוזל כדי למצות טעמים אבל לא מעוניינים באידוי האלכוהול. לכן יש להתאזר בסבלנות ולבשל את היין על חום נמוך עם מכסה.
בוחרים יין להכנת יין חם ומתובל מספיק יין פשוט וטעים — כזה שמשמש לבישול. את היינות המשובחים, בעלי הטעמים המורכבים, שמרו למקרים אחרים; כאן ממילא הם לא יבואו לידי ביטוי.
לא רק יין הבסיס לקוקטייל יהיה הרבה פעמים יין, אבל גם יין חם ייהנה מתוספת עומק של ברנדי או ליקר כלשהו. במקרים כמו שוקו חם, צ’אי מסאלה או סיידר חם — ברנדי או ליקר יספקו את הסחורה.