ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

כתומה ועונתית – עוגת המשמשים של ליאור משיח

ליאור משיח מנצלת את שפע המשמשים העסיסיים שיש בשוק ומשלבת בעוגה ביתית ממכרת

12 ביוני 2019
עוגת משמש. צילום: ליאור משיח
עוגת משמש. צילום: ליאור משיח

יש לי וידוי. כילדה, לא מאוד התחברתי למשמש. כלומר, הייתי אוכלת או מעמידה פנים שאני אוכלת אותו, בשביל הגוגואים! בקיצור, לא ממש התחברתי לפרי עצמו.

מאז בגרתי, והתחלתי לעסוק בקונדיטוריה, ומשהו בי השתנה. הערכה מחודשת לעונתיות, במיוחד בכל הקשור לפירות. כשף קונדיטורית במסעדה, כשהגיעה עונת המשמשים, הכל כך כל כך קצרה, זו הייתה חגיגה. במשך כמה שבועות אני יכולה לשחק עם חומר גלם שאחר כך פשוט יעלם לעוד שנה! לכן, השנה כשראיתי את המשמשים היפים אצל הירקן, באמת שלא יכולתי להתאפק. פשוט לקחתי 2 שקיות, מילאתי מלוא השק, חזרתי הביתה והתחלתי לשחק.
עוגת המשמשים של ליאור משיח 

קובלרים וטארטים, ריבות מכל מה שנשאר… ואז חשבתי, למה לא עוגה בחושה? אני משוגעת על העוגה הזו. היא סופר קלה להכנה, היא טעימה בטירוף, והאמת? אפשר להחליף את המשמש בהרבה פירות עונתיים אחרים – אגסים, נקטרינות, פירות יער, שזיפים, ענבים, דובדבנים ומה לא. העוגה הזו הגיעה בעצם כאלתור, אבל תאמינו לי שהיא מנצחת. אפשר לאפות אותה בתבנית מקושטת כמו קוגלהוף, ואפשר גם לאפות אותה בשתי תבניות אינגליש אם רוצים, כך או כך היא תצא טעימה ועסיסית.

לבלוג של ליאור משיח