ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

עוגיות תירס ממזריות

ליאור משיח שידרגה את המתכון של כריסטינה טוסי לעוגיות תירס והפכה אותו לקסם ממכר בטעם חמאתי

23 ביוני 2019
עוגיות תירס של ליאור משיח. צילום: דרור עינב
עוגיות תירס של ליאור משיח. צילום: דרור עינב

אחד המאפים היותר מאתגרים לביצוע לדעתי, הוא עוגיה. להצליח להכין עוגיה מושלמת, נימוחה, אבל גם קצת קריספית, לא מתוקה מידי, לא שומנית מידי. עוגיה, היא מאתגרת. אנשים לפעמים מתבלבלים וחושבים שעוגיות הן משעממות. זה ממש לא נכון. עובדה, מרת'ה סטיוארט צילמה עונה שלמה בתכנית שלה על עוגיות!
אני מאוד אוהבת להכין עוגיות ולפעמים אני עושה ניסויים. גם את כריסטינה טוסי אני מאוד אוהבת. אני אוהבת את הראש שלה, אני אוהבת את הטעמים, את השילוב בין המתוק למלוח. אז נתקלתי במתכון שלה לעוגיות התירס המעלפות, והחלטתי לנסות. קצת שיניתי, קצת הוספתי, והגשתי ללקוחות שלי בסדנא. הם לא עזבו אותי אחריה עד שהעלתי את המתכון. אז נכנעתי. במתכון כתוב להשתמש בתירס מיובש בהקפאה. יש הרבה דברים שכקונדיטורית קל להשיג, מיובשים בהקפאה. פירות יער, למשל. תירס…? פחות. כלומר, לא. לא מכירה. באמת שהייתי סקרנית לגבי העוגיות האלה, אז לקחתי תירס של סנפרוסט. נו, כן, תירס קפוא של סנפרוסט. ייבשתי אותו במייבשת. מייבשת זה מכשיר לא מאוד יקר שמחזיקים בהרבה מסעדות, אפשר לייבש איתו פירות, ירקות, לדר, אגוזים, מרנג – באמת מה שרוצים. יש גם גרסאות ביתיות של המייבשת, ובכלל, זה מכשיר לא מאוד גדול ולא מאוד יקר, אז אם נכנס בכם ג׳וק הייבוש – אתם חייבים!
בכל אופן, ייבשתי את התירס במייבשת, ואחר כך טחנתי אותו והכנתי את העוגיות. יצא מדהים.
עזבו יצא מדהים, החבר׳ה שהיו בסדנא ליקקו את האצבעות.
לנחש שזה תירס, הם לא ניחשו. היה ברור להם שאלו עוגיות חמאה מסוג שהוא, אבל הם לא הבינו מה הטעם המיוחד הנוסף שהם מרגישים. הבנתי את הרמז, וגם את הבקשות הספציפיות למתכון, והבנתי שצריך למצוא כאן פתרון אחר. כאילו, מה? כולנו עכשיו נתחיל לייבש כמויות מסחריות של תירס? זה עובד רק כשמתפעלים מסעדה. מצאתי בסופרים משהו שנקרא ״גריסי תירס״. זה מוצר רוסי, לפחות זה שאני מצאתי. שמעו, זה עושה את העבודה. אם אתם סקרנים, או שטעמתם אצלי את העוגיות, או שאתם פשוט מכורים לתירס – אתם חייבים לנסות את המתכון הזה לעוגיות תירס!

לבלוג של ליאור משיח