ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

איך אפשר שלא להתאהב בהן?

ליאור משיח אף פעם לא אהבה אוזני המן, ובכל זאת היא ניסתה השנה למצוא כאלו שישבו את ליבה. נראה שהצליח לה

5 במרץ 2020
אוזני המן מלוחות. ליאור משיח
אוזני המן מלוחות. ליאור משיח

אחרי סוכות מתחילים למכור סופגניות, אחרי חנוכה מתחילים למכור אוזני המן, ואחרי יום העצמאות כולם מדברים על גבינה ומחכים לחג השבועות. אוכל הוא הדרך שלי ושל כולנו בעצם לתת סימנים בזמן החולף. עכשיו כשחג פורים מתקרב בצעדי ענק אני עמוק במחשבות על אוזני המן, משלוחי מנות ותחפושות.

לקראת החג כינסתי את קבוצת המיקוד שתבחן את טיב אוזני ההמן שלי. כמובן, כשאני אומרת "קבוצת מיקוד" הכוונה היא לאנשים חמודים שהגיעו לסדנא שלי. אחד החמודים שבמקרה הוא גם עוקב אדוק אמר "תקשיבי זה ממש טעים, אבל את בכלל לא בקטע של אזני המן לא?" הוא צודק – אני לא כל כך בקטע של אוזני המן. לא יודעת אם זה הבצק שתמיד מרגיש מיובש או זכרון האכזבה הצורבת שחווה כנראה כל ילד יהודי שקיבל אוזן המן סקסית עם מלית כהה ומפתה שנראית כמו שוקולד מפנק שאחרי הביס מתגלה שהיא בעצם עשויה מתמרים או גרוע מכך מפרג.


השנה החלטתי בכל זאת לשתף פעולה, בדרכי כמובן, ומצאתי כאלו שאני ממש מצליחה לחבב. הן קצת שונות מהרגיל זאת אומרת מלוחות ומבצק עלים (מי אמר בורקס?). רגע לפני שאתם נבהלים, אני רוצה להכיר לכם טכניקה להכין בצק עלים מהיר. מדובר בטכניקה סופר קלה, שאומנם עדיין מצריכה רידוד וקיפול אבל בחצי מהמזמן. אפשר גם להכין כמות גדולה של בצק במהירות ולהקפיא כך שיהיה מוכן לפעם הבאה שתחשוק נפשנו במאפה. בצק עלים טוב על בסיס חמאה אגב, אפשר גם לקנות גם בסופרים וגם במאפיות נבחרות למשל מאפיית לחמים. 

למתכון: אוזני המן מלוחת מבצק עלים מהיר