"מעניין אותי לקחת מוצר או חומר גלם מוכר ולטפל בו באופן קצת שונה". ענת לבל לביא. צילום: דור קדמי
"מעניין אותי לקחת מוצר או חומר גלם מוכר ולטפל בו באופן קצת שונה". ענת לבל לביא. צילום: דור קדמי

ישבנו לקפה עם האישה שנותנת את מגע הקסם לצילומי אוכל

1 ביולי 2019

ענת לבל, בת 46, נשואה ואם לשניים, גרה בתל אביב. לבל היא סטייליסטית מזון ובעלת הבלוג טעימונת מאז 2010. בבלוג היא מציגה מתכונים ביתיים ונגישים. לפני כשנה השיקה עם שותפה מותג סינרים מעוצבים.

איך את שותה את הקפה שלך?
"בלי סוכר, עם חלב שקדים. בחורף חם, בקיץ קר".
מהו רגע הקפה האהוב עלייך ביום?
"בבוקר, כשהילדים עדיין ישנים, לפני שאני מתחילה להתארגן לקראת יום עבודה ולפני שאני מכינה להם כריכים לבית הספר וארוחה לצהריים, שתחכה להם כשיחזרו".
עם מי היית רוצה לשתות כוס קפה ולמה?
"עם אחי, שמעון לביא, שלצערי נהרג בתאונת עבודה לפני 12 שנה. הייתי רוצה לחזור לאותו בוקר שישי, למטבח של אמי, שם ראיתי אותו בפעם האחרונה. הוא חסר לנו מאוד ויש כל כך הרבה דברים שהייתי רוצה לשתף אותו בהם".
חומר גלם מעניין שגילית לאחרונה?
"פיצנונית – צנונית בייבי עם עלים. גיליתי גם עלי דפנה טריים ולא מיובשים אצל מישהי שמגדלת אותם בעצמה, זה שימח אותי מאוד. אנחנו רגילים לחשוב על העלים האלה רק בצורתם המיובשת, והנה – הפתעה! יש עלים טריים".
מהם הטעמים הראשונים שאת זוכרת?
"חריף. גדלתי על המטבח הטריפוליטאי – זה מתבקש".
מהו הטעם האהוב עלייך מבין חמשת הטעמים ואיך זה בא לידי ביטוי ביצירה שלך?
"מלוח וחמוץ. בבלוג שלי אפשר למצוא מתכונים מגוונים, אך אני שמה פחות דגש על עוגות ומתוקים. אני אוהבת לתת פרשנות מלוחה למאפים מתוקים. בקינוחים ההעדפה שלי היא לטעמים חמצמצים ולא מתוקים מדי".
איך את נחשפת לטעמים חדשים?
"בעבודה שלי מול שפים, מתכונאים ובשלנים, בביקורים תכופים במסעדות בארץ ובחו"ל, וגם באמצעות ניסיונות שאני עורכת במטבח הפרטי שלי".
מתי בפעם האחרונה אכלת משהו שהיה לו טעם מרגש?
"במסעדה קוריאנית בצ'כיה. הייתה זו הפעם הראשונה שנחשפתי לאוכל קוריאני. הטקסיות בארוחה העצימה את החוויה מאוד. טעמתי שם לראשונה קימצ'י והתאהבתי. אחר כך ניסיתי לשחזר את זה בבית, אך ללא הצלחה. אני עדיין מחפשת מתכון מושלם לקימצ'י".
מאיפה את שואבת את ההשראה שלך לעבודה?
"ההשראה מגיעה מהרבה מקורות. החל מירקות ופירות בשווקים, דרך עבודה עם צלמים, שפים ומסעדות, וגם באמצעות הרשתות החברתיות".
כבעלת מקצוע, מהו הריגוש בחשיפה לטעם חדש?
"אני סקרנית מאוד לגלות טעמים חדשים ותמיד מתרגשת מזה. אני חוקרת, שואלת ומתעניינת. כשאני נחשפת לטעם חדש אני נרגשת להתנסות בעצמי ולשתף את העוקבים שלי. מעבר לפן המקצועי, אני אוהבת מאוד להעביר את התחושה הזאת גם לילדיי ומבקשת מהם תמיד לנסות ולטעום. כשזה מצליח זה משמח אותי מאוד".
איך את תופשת חדשנות באוכל?
"מעניין אותי לקחת מוצר או חומר גלם מוכר ולטפל בו באופן קצת שונה, לצאת מהקופסה ולהתרחק מקלישאות".
ספרי לנו על טעם חדש שנחשפת אליו לאחרונה?
"ממרח עלי גפן. טעמתי אותו על סט צילומים של אחת המסעדות שאני עובדת איתה. היו בממרח עלי גפן כבושים שנשטפו היטב ונטחנו עם פלפל חריף, כמון, שמן זית ולימון. זה היה מפתיע כל כך ובדיוק בטעמים שאני אוהבת: מלוח, חריף וחמוץ".