התאמת גבינות. משק צוריאל. צילום: רונן מנגן. סטייליניג: רותם ניר
התאמת גבינות. משק צוריאל. צילום: רונן מנגן. סטייליניג: רותם ניר

לכל סיר יש מכסה ולכל גבינה יש מאכלים שיוציאו ממנה את המיטב. שידוכים נכונים יולידו כריכים או מגשי גבינות מצטיינים ויעבדו מעולה גם בבישול או אפייה. אז איך יודעים מה הולך עם מה? במדריך הבא תמצאו הצעות לחיבורים קלאסיים וכללי אצבע שיעזרו לכם להכין שילובים יצירתיים משלכם

26 במאי 2019

משפחת גבינות העיזים של משק צוריאל:

גבינת עיזים למריחה, מה־עז, פרומז', צפתית עיזים מעודנת, בולגרית עיזים ובולגרית עיזים מעודנת

לחלב עיזים יש מתיקות עדינה, ניחוח ייחודי ורובד של חריפות מעקצצת. המרקם של גבינות העיזים יציב, מה שהופך אותן לאידאליות לשילוב בסלטים (אין סיכוי שהן יתמוססו לתוך הרוטב).

מה הן אוהבות: טעמים עזים ומנוגדים, עוצמת הטעמים כבר תלויה בסוג הגבינה.

פרוסות גבינת מה־עז אוהבות רוקט מריר וזילוף של דבש; קוביות גדולות של צפתית עיזים או בולגרית עיזים מעודנת אידיאליות בסלט מעגבניות שרי, צ'ילי טרי ובצל סגול, גבינת עיזים למריחה אוהבת לחם כפרי עם זיתים ופלפלים קלויים והמרקם השמנתי של הפרומז' מעולה על פרוסת חלה, עם לקרדה מעושנת וטבעות בצל ירוק.
בול בשבילן: פרוסות חצילים מטוגנים או קלויים, שמן זית, עגבניות מיובשות, שומר צלוי, בצל ירוק, רוקט, אגס בשל, תותים, נקטרינות ואגוזים מכל הסוגים יעבדו הכי טוב עם גבינת מה־עז.

בולגרית עיזים וצפתית עיזים (הקלאסית והמעודנת) הן גבינות רעננות מאוד ואוהבות ירקות טריים כמו עגבנייה, בצל סגול, מלפפון, עלים ירוקים כמו תרד, פטרוזיליה, נענע וזיתים בשרניים.

בישול ואפייה: הפרומז' יכולה להחליף שמנת ברטבי פסטה: מוסיפים 3־4 כפות גבינה למחבת הרוטב בדקות האחרונות של הבישול ומערבבים, הגבינה תתמוסס לתוכו ותקבלו רוטב קרמי עשיר אבל בריא ומעניין בהרבה מרוטב שמנת סטנדרטי. לתוספת פריכה ומלאת טעם לסלט ירוק קולים פרוסות באגט ומעליהן פרוסות מה־עז עד להשחמה קלה. בולגרית העיזים (הקלאסית והמעודנת) וגם הצפתית מצוינות לשילוב במליות של מאפים כמו בורקיטס או פשטידות תרד ואפשר לפורר אותן מעל ירקות צלויים 2־3 דקות לפני שמוציאים את הירקות מהתנור.

תנסו את זה בבית: סלט משק עם גבינת מה עז | ספגטי זוקיני ברוטב רוזה | פיצטות גבינת עיזים וירקות

 משפחת גבינות הבקר של משק צוריאל:

בולגרית 24%, בולגרית 5%, בולגרית מעודנת 5%, צפתית 5%, צפתית מעודנת 5%,

הבולגרית והצפתית מתאפיינות בקלילות, רעננות וטעמים נקיים וישירים. הן מתאימות לאקלים הישראלי ומתחברות הכי טוב לירקות, הפירות והעשבים שנפוצים כאן.

מה הן אוהבות: כל מה שטרי ורענן וטעמים חמצמצים או מעושנים ופרטנרים במרקם נגיס שייתן להן פייט ויצור משחק מרקמים מעניין.

בול בשבילן: ירקות חתוכים גס, סלטי עשבים, שמן זית, פירות הדר, פריקי, אורז בר, חציל קלוי על אש גלוי, תפוחי אדמה צלוים בקליפתם, שמן זית.

בישול ואפייה: המליחות והמרקם העשיר והגס של הבולגרית 24% שומן למשל, יהיו מעולים מעל קולרבי צלוי ולוהט או תפוחי אדמה אפויים בקליפתם (חוצים ומפוררים מעט בולגרית פנימה מיד כשהם יוצאים מהתנור). התכונות הללו יניבו גם מלית יציבה ועשירה שלא תפגום בפריכות הבצק במאפי בצק עדינים. הבולגרית 5% מעולה כתוספת לפסטה ים תיכונית עם עגבניות מיובשות, זיתים וזעתר, ואם טורפים ביצים עם בולגרית מעודנת, עשבי תיבול ותרד מקבלים חביתת ירק שהיא ממש ארוחה מלאה. בין שמכינים בורקיטס, בייגל ירושלמי ממולא או פשטידות מהירות –הצפתית והצפתית המעודנת ייצבו את המלית וישמרו עליה קרמית ועשירה למרות אחוזי השומן הנמוכים שלהן.

תנסו את זה בבית: סלט פסטה עם גבינה צפתית מעודנת, עשבי תיבול וסומאק | עלי גפן ממולאים אורז, צפתית ונענע | בורקס קופים עם גבינות ומנגולד