הפיצות המשתתפות בפסטיבל הפיצה הווירטואלי ferrarelle pizzafest. צילום: שני בריל
הפיצות המשתתפות בפסטיבל הפיצה הווירטואלי ferrarelle pizzafest. צילום: שני בריל

פסטיבל הפיצות בנאפולי הוא הפיצרייה הגדולה בעולם וגאוות העיר. ב-10 בנובמבר הוא יגיע לישראל

3 בנובמבר 2019

פסטיבל הפיצה בנאפולי, שמתקיים בעיר מדי שנה, הוא הפיצרייה הגדולה בעולם וגאוות העיר. במהלך נובמבר פררלה, מותג המים המינרליים המוגזים הטבעיים המוביל באיטליה, מביא את פסטיבל הפיצות מנאפולי לישראל בשיתוף פעולה ייחודי עם אפליקציית המשלוחים Wolt. במסגרת הפסטיבל יחברו השפים חיים כהן (יפו תל אביב), תומר אגאי (סנטה קתרינה), יובל בן נריה (טאיזו, מיאזאקי, יא-פאן), אבי ביטון (קפה פופולר) וטום אביב (קוקו במבינו) לפציולו האיטלקי פרנצ'סקו מרטוצ'י, שהגיע במיוחד לישראל (עם הבצק במזוודה!) כדי להעביר מאסטר קלאס על פיצה נאפוליטנית. יחד הם יצרו 5 פיצות נאפוליטניות בפרשנות אישית-מקומית.

את הפיצות של נבחרת השפים ניתן יהיה להזמין רק באמצעות אפליקציית Wolt, בתאריכים 10-14 בנובמבר, באזורי החלוקה הרלוונטיים בתל אביב. תוכלו להתלבט פה בין: פיצה פריקסה (טונה, גבינת מוצרלה, אריסה ופלפלים חריפים) של שף אבי ביטון; אורפא פיצה (פיצה בשר קבב וחצילים , עגבניות ובצל צלויים, נענע יבשה ושמן זית) של שף חיים כהן; פיצה לבנה (תאנים עם כרשה מקורמלת, מוצרלה, עלי אורוגולה טריים, צנוברים ובלסמי מצומצם מעל) של שף טום אביב; פיצה אומאמי (קרם תירס גילי ושיטאקה, קרעי אנשובי, פרמז'ן ועגבניות מיובשות) של שף יובל בן נריה; פיצה ביאנקה ערבית (תרד ערבי עם גבינת המאירי, שמנת חמוצה, טפטופי שמן זית, צ'ילי ירוק ואורגנו טריים) של שף תומר אגאי. המלצתינו: הזמינו את כולן (59 שקלים לפיצה, כולל בקבוק Ferrarelle עם כל הזמנה).

אין כמו נאפולי בלילות

כאמור, ההשראה לפסטיבל הפיצה הווירטואלי Ferrarelle PizzaFest הגיעה מנאפולי, שבה נערך זה תשע שנים  בטיילת פסטיבל אוכל ענקי שכולו שיר הלל למאכל האהוב. במהלך הפסטיבל (המכונה Napoli Pizza Village) נאספים בטיילת (Naples Promenade) – שמשתרעת על פני 30 אלף מטר ובלילה אורות הבתים הצפופים שניבטים ממנה מקרינים על הים שלאורכה ומחמיאים לו – משפחות רבות, זוגות, חבורות צעירים ותיירים. כולם באים לאכול פיצה, או ליתר דיוק – פיצות.

מארגן הפסטיבל קלאודיו סבילו: “הפיצה היא הסמל של נאפולי ולכן לפסטיבל הזה יש חשיבות תרבותית אדירה – הוא גאווה נאפוליטנית"

זהו אחד מפסטיבלי האוכל הגדולים באירופה, ולבטח הפיצרייה הגדולה בעולם: 50 פיצריות – בעיקר מנאפולי אבל לא רק – פזורות לאורך הטיילת ומגישות במשך עשרה ימים יותר מ־100 אלף פיצות ליותר ממיליון מבקרים (המארגנים מדווחים על 35 פיצות לדקה). האירוע – שכולל הופעות חיות, תחרויות, סמינרים וסדנאות אמן – הוא שיר הלל לפיצה הנאפוליטנית, שזכתה ב־2017 למעמד רשמי של נכס תרבות עולמי מטעם אונסק"ו.

חשיבות תרבותית אדירה Napoli Pizza Village. צילום: שני בריל
חשיבות תרבותית אדירה Napoli Pizza Village. צילום: שני בריל

“הפיצה היא הסמל של נאפולי ולכן לפסטיבל הזה יש חשיבות תרבותית אדירה – הוא גאווה נאפוליטנית", אומר מארגן הפסטיבל קלאודיו סבילו, שמציין באותה נשימה שהפסטיבל זכה השנה במקום הראשון בתחרות פסטיבלי האוכל בעולם שנערכה בלאס וגאס. “נאפולי סובלת מתדמית שלילית ופסטיבל הפיצות נועד לשפר את התדמית הזאת, למשוך לכאן תיירים ולהפיח בעיר תקווה".

פציולו Ciro Oliva ממציא את הפיצה מחדש Napoli Pizza Village. צילום: שני בריל
פציולו Ciro Oliva ממציא את הפיצה מחדש Napoli Pizza Village. צילום: שני בריל

לפיצה נאפוליטנית יש כללים ברורים. יש לאפות אותה בתנור לבנים המוסק מעצים ב־450 מעלות במשך כ־60 שניות, הבצק של הפיצה תופח כ־36 שעות – הוא דק במרכז ותפוח בשוליו – והיא באה בשתי גרסאות קלאסיות: מרינרה (עם עגבניות, שום, אורגנו ושמן זית) ומרגריטה (עם עגבניות, מוצרלה, שמן וריחן). שתי אלה הן אמנם הכוכבות של הפסטיבל, אבל לכאן באים בשביל להתפרע – כל אחת מ־50 הפיצריות המשתתפות בו מתפרעות, פחות עם הבצק ויותר עם הטופינגס – משברי עוגיות מלוחות דרך מבחר גבינות, נקניקים ודגים בטכניקות בישול שונות.

חגיגה לתיירים ולמקומיים Napoli Pizza Village. צילום: שני בריל
חגיגה לתיירים ולמקומיים Napoli Pizza Village. צילום: שני בריל

Ferrarelle PizzaFest. הפיצות המשתתפות בפסטיבל יהיו זמינות בתאריכים 10-14 בנובמבר באפליקציית המשלוחים Wolt בשעות 18:00־24:00 באזורי החלוקה הרלוונטיים בתל אביב. 59 שקלים לפיצה, כולל בקבוק Ferrarelle 

מהאדמה לבקבוק – סיור במפעל המים של פררלה

סוד הקסם של הפיצה הטובה בעולם