מתכון

עוגת קרמל בחושה עם רוטב טופי קרמל חם

עוגה שחומה, ריחנית בטעם שמזכיר קרמל, טופי וקצת עוגת דבש

22,034 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
עוגת קרמל בחושה עם רוטב טופי קרמל חם. צילום: דניאל לילה
עוגת קרמל בחושה עם רוטב טופי קרמל חם. צילום: דניאל לילה

לפני כמה חודשים התקשרה אלי חברתי הטובה קרן אבידן ואמרה לי, שיש לה משימה בשבילי. היא טעמה אצל חברה עוגה ביתית קנויה ומופלאה (הכינה אותה אופה חובבת שמוכרת עוגות מהבית) — עוגת קרמל בחושה. מאחר שהיא גרה רחוק ולא יכולה לקנות את העוגה באופן קבוע, היא פנתה לאופה הביתית וביקשה את המתכון, אבל זו לא הסכימה להסגיר אותו. היא רק אמרה לה, שזו עוגה עם קרמל נוזלי בפנים. “עכשיו את צריכה לפצח את המתכון. שמרתי לך חתיכה.”

כשהגעתי לקרן, העוגה היתה כבר קצת יבשה, אבל עדיין נהדרת – עוגה שחומה, ריחנית בטעם שמזכיר קרמל, טופי וקצת עוגת דבש. אחרי נסיונות רבים וטעימות של קרן הקשוחה (“טעים אבל מתוק מדי”, “דחוס מדי”, “אוורירי מדי” ולפעמים פשוט “זה לא זה” ), הגיע האישור. זה-זה.

העוגה הזו נכנסה לרוטציה של העוגות ליד הקפה אצלנו בבית וכמובן אצל קרן. כשאני רוצה להפוך אותה לקינוח חגיגי, אני מכינה אותה בתבנית מלבנית גדולה, קורצת לעיגולים ומגישה עם רוטב טופי חם.

המתכון הוא ל-3 תבניות אינגליש קייק או תבנית מלבנית בגודל 27×33 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב טופי-קרמל:

לעוגה:

אופן ההכנה

מכינים טופי קרמל:

1

ממיסים סוכר לקרמל זהוב בסיר בינוני. במקביל מחממים שמנת מתוקה במיקרוגל לסף רתיחה ומוסיפים לקרמל החם (זהירות - זה מבעבע!). מוסיפים מים רותחים, מערבבים לתערובת חלקה ומסירים מהאש. מצננים לטמפ’ החדר.

מכינים את העוגה:

2

מחממים תנור ל-170 מעלות.

3

מעבדים חמאה וסוכר חום לתערובת קרמית במיקסר עם וו גיטרה. מוסיפים את הביצים אחת אחת.

4

מערבבים יחד קמח עם שאר החומרים (אבקות ותבלינים) ומוסיפים את התערובת לסירוגין עם רוטב הטופי בפעמיים שלוש, תוך כדי עיבוד במהירות נמוכה.

5

יוצקים את התערובת לתבנית משומנת ואופים כ-40 דקות, עד שקיסם יוצא כמעט יבש (עם פירורים לחים).

הערה: כדי להגיש את העוגה עם רוטב טופי חם, מכפילים את כמויות המצרכים לטופי ומכינים בסיר גדול באותו אופן. כמובן שמשתמשים להכנת העוגה רק במחצית הרוטב שהתקבל. מחממים את יתרת הרוטב לפני ההגשה.

מתחילים עם הטופי
חשוב מאוד להתחיל עם הכנת רוטב הטופי, כדי לאפשר לו להתקרר לפני הוספתו לבצק. אם נוסיף אותו חם, הוא ימיס את החמאה ויהרוס את הקצפתה וגם עלול לגרום להיקרשות הביצים.