מתכון

צ'ולנט של החלוצים

הנתחים הכי מבוקשים - אלה שכולם רבים עליהם - מבלים לילה שלם בתנור ויוצאים ממנו נימוחים ורכים כחמאה

24,170 בשלנים התעניינו במתכון זה
"צ'ולנט" של נעמה שטרנליכט ואיתן ונונו | צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר
"צ'ולנט" של נעמה שטרנליכט ואיתן ונונו | צילום: דניאל לילה | סגנון: עמית פרבר

ייאמר מייד: הצ'ולנט שלנו מכיל חזיר והוא קרוב יותר לצד הגוי של פולין. רצינו להכין אותו עם הנתחים הכי כיפיים — אלה שכולם תמיד רבים עליהם: פולקע של עוף, שדרת שפונדרה (שאת העצמות שלה מוצצים אחרי שמורידים מהן את הבשר והשומן), צלעות חזיר וקוסטיצה (נקניק בשר חזיר), שעוטפים הכל בניחוח מעושן. הבשר נצלה בשומן שניגר מהנתחים עצמם והופך לעסיסי ורך במיוחד. הכרוב הוא ההפתעה של הקדרה — הוא סופג אליו את כל הטוב של הבשר ומקבל גוון מתקתק בזכות הבישול הממושך.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל- 150 מעלות.

2

מניחים בתחתית של סיר רחב שפונדרה עם השומן כלפי מטה, צלעות חזיר, קוסטיצה ושוקי עוף (הבשרים יכולים לעלות קצת זה על זה). על הבשרים מניחים תפוחי אדמה, כרוב, ביצים ופטריות פורצ’יני.

3

מחממים את הסיר על להבה בינונית כ- 20-15 דקות עד שהשומן של הבשר מתחיל להתמוסס (כדי לבדוק מזיזים בעדינות את תכולת הסיר בעזרת ידית של כף עץ ורואים אם תחתית הסיר מכוסה שמן).

4

מוסיפים 2 כוסות מים, מלח ופלפל ומכסים את הסיר.

5

מכניסים לתנור ל- 8 שעות לפחות. אחת לשעה בודקים אם יש מספיק נוזלים (הם צריכים תמיד להגיע לגובה חצי מתכולת הסיר). אם משאירים את החמין בתנור 12 שעות, מוסיפים לסיר 4 כוסות מים לפני שמכניסים לתנור ומורידים את הטמפ' ל- 120 מעלות.