דקלה חיון
מכופפת מקלות
בלוגרית יצירתית שחושפת את המנות הביתיות והלא מוכרות של מטבחי המזרח הרחוק - מקוריאה ויפן, דרך סין והונג קונג ועד טייוואן.

איך מכינים פנקייק יפני במרקם של ענן?

הפנקייק היפני שובר שיאים של גובה ורכות - וגם את הרשת. כל הטיפים שיעזרו להכין אותו

3 באוקטובר 2021
פנקייק יפני של דקלה חיון. צילום: דקלה חיון
פנקייק יפני של דקלה חיון. צילום: דקלה חיון

פנקייק הוא לא המצאה יפנית – הוא הגיע ליפן מהמערב והתחיל את דרכו שם כשהוא שטוח כמו כל פנקייק סטנדרטי.

אבל בשנים האחרונות קרה משהו לפנקייק היפני – הוא החל לתפוס גובה והפך לאוורירי יותר, רך יותר ורוטט – מה שהקנה לו את הכינוי "פנקייק סופלה". הפנקייק היפני שובר שיאי גובה מכמה סיבות; הראשונה היא שהיפנים מאוד אוהבים אוכל אוורירי – לפני הפנקייק היפני היו לחם חלב היפני ועוגת גבינה יפנית, כולם בעלי אותו מרקם אוורירי ורוטט. את הדחיפה העניקו לו הרשתות החברתיות שאוהבות אוכל מוגזם ופוטוגני, וכך לפני כ-6 שנים החלו בתי עסק ביפן להתחרות ביניהם מי מכין את הפנקייק האוורירי והגבוה ביותר ובכל פינה צצו חנויות פנקייק שהתחרו על הבכורה.

למתכון לפנקייק יפני

הסוד לפנקייק יפני מושלם לא טמון במרכיבים – הם פחות או יותר זהים לאלה של הפנקייק המערבי – אלא בדרך ההכנה: הקצפה טובה של חלבונים עם סוכר לקבלת קצף יציב אך לא קשה מידי (אחרת הוא יתפרק במהלך הערבוב) והכנת הפנקייק בתוך רינג שישמור על הגובה של הפנקייק. את המרקם הרך והלח הפנקייק מקבל הודות לתוספת של מים למחבת בזמן ההכנה, מה שיוצר אדים שיעזרו לפנקייק להתבשל גם מבפנים ויעניקו לו לחות. מזכיר את הגיוזה היפנית? לא במקרה.

חשוב לשמור על חום נמוך במהלך ההכנה כדי שהפנקייק לא יישרף מבחוץ ויישאר נוזלי מבפנים. אין לכם רינג? אפשר לאלתר מקרטון בגובה 7-8 ס"מ מרופד בנייר כסף ונייר אפייה, אבל עדיף בהרבה לקפוץ לחנות מתמחה ולהצטייד באחד.

לבלוג של דקלה – מכופפת מקלות