ברי יוגב
תחנת קמח
אופה. בעל מאפייה בניו ג'רזי וחי על אוכל מטוסים. מאמין גדול בלואו-טק וחולה על תהליכים מורכבים. מונע על ידי כל מה שעדיין לא גיליתי ומאמין שמחר יהיה טוב יותר.

משדרגים את הפאונד

הפאונד נולדה בבריטניה במאה ה-18 והפכה לקלאסיקה אהודה, אצלנו היא זכתה לכינוי גנאי. כמה שיפורים וגם אתם מתאהבים

6 באוגוסט 2019
עוגת פרג לימון, ברי יוגב. צילום: ברי יוגב
עוגת פרג לימון, ברי יוגב. צילום: ברי יוגב

עוגת הפאונד קייק קיבלה את שמה מהיחס בין הרכיבים: אחד פאונד קמח, אחד פאונד חמאה, אחד פאונד ביצים ואחד פאונד סוכר (פאונד הוא 450 גרם ועוד קצת אם תהיתם).  

אומרים שאת העוגה הזאת החלו להכין כבר בשנת 1700 באנגליה, כבר אז הבינו שעקרון הפשטות הוא המתכון לפופולריות מאז היא התפשטה בארצות דוברות האנגלית ועשתה את הופעת הבכורה שלה בספר בישול אמריקאי כמאה שנה אחר כך. 

אצלנו, עוגות הפאונד זכו לשם הפחות מחמיא "עוגות חנק" שכן המרקם שלהן דחוס מאוד. אבל דווקא מהסיבה הזאת פרוסות העוגה יכולות להפוך למצע לריבה או שמנת – על תקן של מין פרוסת לחם מתוקה, באחד מטקסי התה החביבים כל כך על האנגלים. 

אצלנו בארץ שוקלים בקילוגרמים ומאוד מחבבים עוגות בחושות, לכן הכנתי עוגת פאונד – פרג ולימון טיפה אחרת: שיחקתי קצת עם היחס בין המרכיבים, הוספתי אבקת אפייה להקליל את המרקם וגם קצת שמנת חמוצה כדי לשמור על הלחות והכי חשוב הברשתי על העוגה בסירופ לימוני מיד כשהיא יוצאת מהתנור, כשהיא חמה חמה. הסירופ שמייצר משחק מעניין בין החמוץ המתוק והמרירות העדינה של הפרג. עוד יתרון שיש לעוגות הפאונד הוא שהן משתבחות ככל שהזמן עובר. תנו לה לנוח יומיים (אם תצליחו) ותקבלו עוגה כיפית בהרבה.

 

למתכון: עוגת פרג ולימון