ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

בלתי נשכח: פאי בייגלה מלוח

מתוק ומלוח, פריך וממכר - ליאור משיח מכינה פאי בלתי נשכח

5 בספטמבר 2019
פאי בייגלה של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח
פאי בייגלה של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

בזמן שאתם נהנים מהמזגן באיקאה, או בחנויות הבגדים למיניהן, אני יכולה להעביר שעות מחיי בחנויות כלים. כלי מטבח, כלי קרמיקה, סרוויסים ואפילו פשוט סכו"ם. הו, כמה שאני אוהבת כלים. זה מדהים, איך אני מוצאת מקום לכל הכלים שאני מוסיפה לאוסף שלי. אחד הכלים האהובים עליי, לדוגמא, הוא כלי לפאי. כזה קלאסי, מחרס, עם גלים בשוליים. כלי כזה, שאפשר לראות בסרטים על אנגליה של לפני 100 שנה, עם פאי בשר ריחני ובצק נהדר שמונח על פניו.

מתכון לפאי בייגלה מלוח של ליאור משיח

חולשה לכלים כלי לפאי. צילום: ליאור משיח
חולשה לכלים כלי לפאי. צילום: ליאור משיח

המזל הוא שאני גם מאוד אוהבת פאי. אז הכלי היפייפה הזה, האדום, הכבד, המרשים, היה אחת מהמתנות שבן זוגי האהוב קנה לי ליום הולדתי. אני החלטתי לפנות אליכם, ועשיתי סקר בחשבון האינסטגרם שלי – עם איזה פאי אחנוך את הכלי?! וואו, כמה תשובות מהממות שנתתם, מפאי לימון מרנג, לפאי פקאן, לפאי רועים, פאי תותים, חמאת בוטנים, תאנים, שקדים, מקדמיה ותות עץ, שוקולד לבן ועוד ועוד ועוד. אבל היה רעיון אחד ששבה את ליבי, מתוך ההבנה שאת מרבית ההצעות שלכם, איישם גם איישם בהמשך. אבל הרעיון הזה, היה חייב להיות הראשון. פאי בייגלה מלוח.

הוא הכה על המקום הרגיש שיש לי בבטן לגלידת בייגל'ה מלוח של "גולדות". אז פאי גלידה, כך יהיה!

המתכון עצמו מאוד פשוט, אבל בעיקר, מתאים לימים החמים של אוגוסט וספטמבר.

טוויסט של מליחות קראסט בייגלה של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח
טוויסט של מליחות קראסט בייגלה של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

את הקראסט אני מאוד אוהבת, קראסט בייגלה מקצר את שלבי העבודה על בצק, ואפשר להשתמש בו למגוון פאיים אפויים או שלא. אז בכל מקרה, כדאי לכם לנסות את קראסט הבייגל'ה המלוח, אפילו על אחד המתכונים הקבועים שלכם, כשבא לכם לתת איזה טוויסט של מליחות ולחסוך מעט בזמן ההכנה. אם תשתמשו בו למתכון אחר, המצריך גם אפייה – דלגו על שלב האפייה של הקראסט המתואר באופן ההכנה במתכון זה. שלב זה נועד לפאיים ללא אפייה, על מנת לייצב את הקראסט ולמנוע התפוררות.

לבלוג של ליאור משיח